Swing Out Sister - It's Better to Travel (1987)

Label: Mercury

1. Breakout (3:46)
  2. Twilight World [Superb, Superb Mix] (6:27)
  3. After Hours (4:48)
  4. Blue Mood (4:18)
  5. Surrender (3:55)
  6. Fooled by a Smile (4:06)
  7. Communion (4:40)
  8. It's Not Enough (3:46)
  9. Theme from It's Better to Travel (4:32)
  10. Breakout [N.A.D. Mix] * (6:59)
  11. Surrender [Stuff Gun Mix] * (6:40)
  12. Twilight World [Gas Distress Mix] * (6:05)
  13. Breakout [A New Rockin' Version] * (5:52)
  14. Surrender [Roadrunner Mix] * (6:17)
  15. Fooled by a Smile [Ralph Mix] * (6:10)
  16. Blue Mood [Dubbed Up Mix] * (6:48)
  17. Communion [Instrumental] * (4:43)
  18. Dirty Money * (4:09)
  19. Fever * (4:33)
  20. Who's to Blame * (5:13)
  21. Wake Me When It's Over * (4:34)
  22. Another Lost Weekend * (5:27)
  23. Blue Mood [Growler Mix] * (6:52)
  24. Breakout [Horny Mix] * (4:33)
avatar van george clinton
Breakout vind ik toch wel een van de beste jaren '80 popsongs. Heerlijke onsterfelijke song. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar deze cd. Ik heb hem alleen nog niet in de rekken zien liggen.

En wat dacht je van "Surrender". Dit is een oudere CD die ik toch nog regelmatig speel. Zegt toch veel. Moet toch te vinden zijn in platen/CD-zaken.

avatar van FunkStar
Heerlijk! Break Out en Surrender zijn de 2 toppers van het album. Ook Twilight World klinkt erg lekker!

avatar van dvdschaaf
LP grijs gedraaid in dat jaar.

avatar van god
god
aardig album, heel vaak geluisterd. 3 *, eigelijk voor de zangeres, ik vind de liedjes toch een beetje vervelen. behalve surrender en break out natuurlijk.

avatar van musicfriek
Tuttebellenmuziek lees ik bij hun 2e album, tja, kan me die term wel voorstellen, de zangeres past ook perfect bij die muziek. Toch vond ik het destijds wel een aparte stijl, vrolijke jazzy pop, het was weer eens wat anders. Dit album zit je makkelijk uit met als favorieten 1, 2 en 5.

avatar van pureshores
Breakout hoor je nog regelmatig, wordt altijd op het verkeerde been gezet met het donkere begin wat op vele andere jaren 80 dansplaatjes lijkt en dan is het toch Breakout.
Verbazend te zien hoeveel albums ze hebben gemaakt