Major Lazer - Free the Universe (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

6. Scare Me (3:00)

met Peaches en Timberlee

7. Jessica (4:13)

met Ezra Koenig

8. Bumaye (Watch Out for This) (4:29)

met Busy Signal en Flexican

9. Keep Cool (4:22)

met Shaggy en Wynter Gordon

10. Sweat (4:29)

met Laidback Luke en Ms. Dynamite

11. Reach for the Stars (4:06)

met Wyclef Jean

12. Bubble Butt (3:47)

met Bruno Mars, Tyga en Mystic

13. Mashup the Dance (3:49)

met The Partysquad en Ward 21

14. Playground (3:56)

met Bugle en Arama

avatar van 128bpm
Ik heb zojuist mijn stem verhoogd van drie naar vier sterren. Ik moet zeggen dat het album mij toch steeds meer is gaan boeien en dat ik het toch vaker ben gaan luisteren dan ik had verwacht na de eerste luisterbeurt. Een zeer breed album, met boeiende samenwerkingen. De eerder uitgebrachte singles blijven het sterkst, al vind ik nummers als Sweat, Playground en Keep Cool ook elke luisterbeurt beter worden.

avatar van SOAD
1,0
Jeetje mineetje wat is dit slecht.

avatar van venderkets
Na een keer of 3/4 ben ik er wel klaar mee. Live (dronken) leuk, niet thuis opzetten.

avatar van Jordipordie
Als je bij deze CD stil kan blijven zitten.... dan ben je wel heel blank! ^^

avatar van Silky & Smooth
Get Free is en blijft een fantastisch nummer. Verder staan er misschien twee leuke nummers op en een paar die ik in een club zou kunnen waarderen, maar voor de rest is dit troep.

avatar van TornadoEF5
Get Free fantastisch nummer, de rest slecht.

avatar van adri1982
Jah no partial vind ik juist nog beter dan Get free (ook een mooi nummer overigens). Ik hoorde Jah no partial het voor het eerst afgelopen zomer, toen ik Noorwegen op vakantie was. Ik zat toen met reisgenoten in een bus, tussen de vele steile Bergen en langs Fjorden.