Jack Johnson - Brushfire Fairytales (2000)

Label: Enjoy

1. Inaudible Melodies (3:35)
  2. Middle Man (3:14)
  3. Posters (3:13)
  4. Sexy Plexi (2:07)
  5. Flake (4:40)
  6. Bubble Toes (3:56)
  7. Fortunate Fool (3:48)
  8. The News (2:26)
  9. Drink the Water (3:21)
  10. Mudfootball (For Moe Lerner) (3:04)
  11. F-Stop Blues (3:10)
  12. Losing Hope (3:51)
  13. It's All Understood (5:29)
  14. Flake [Live] * (4:29)
  15. Inaudible Memories [Live] * (3:27)
avatar van Sjoerd
Jack Johnson maakt muziek voor bij een kampvuur met een acoustische gitaar in de aanslag (zoals de CD titel suggereert).
Lekker laid-back: 2 acoustische gitaren en een drumstel die geweldig lekkere relaxmuziek maken. Leuke teksten van Jack erbij en het plaatje is compleet.

Dit is een album waar ik, vooral in de zomer, steeds weer naar grijp. Heerlijk gewoon 5*

Ha, was al begonnen dit album toe te voegen -ervan uit gaande dat niemand dit kende- bleek die er al in te staan! Inderdaad echt een zomercd, het is duidelijk dat Jack Johnson veel tijd op het strand besteed. Ik kreeg deze cd van een vriend van me uit Amerika en is al tijden een van mijn favorieten. Het wordt tijd dat dit ook in Nederland een beetje bekend wordt, ook al regent het hier dan wel erg vaak...
5 *****!!!

De meest perfecte zomer cd. Met die warme zomer van vorig jaar was dit album samen met zijn nieuwste On and On de soundtrack. Het zal dus altijd verbonden blijven aan die mooie warme zomer van 2003. Heerlijk

avatar van vanh
De nieuwe cd van JJ is aardig, maar deze is ronduit lekkerrrrrrrrrr! Hele fijne stem met een real time summervoice. Klasse JJ.

avatar van lebowski
Zonnige hoes ook

avatar van vanh
hahaha, maar zelfs als het zulk weer is...zie je met deze cd de zon nog schijnen...

avatar van Cath
whahahahhahah! die hoes! Ik krijg spontaan een lachbui hier.

avatar van Ali Chemicali
Ik vind In Between Dreams beter. Jack is een laid back guy en wat voorn muziek maak je dan? laid back muziek natuurlijk:P En ik ben ook laid back al zeg ik het zelf:P dus Jack Johnson is "mijn muziek"

avatar van bonothecat
Jack Johnson weet met op het eerste gehoor erg eenvoudige liedjes, een erg mooie sfeer neer te zetten. Zijn band bestaat uit de basic instrumenten. Het meest in het oog springt de accoustische gitaar. De muziek is het gemakkelijste te omschrijven als zomeravond kampvuurmuziek. Maar dat heeft hij zelf ook al bedacht, door de cd Brushfire fairytales te noemen. Het meest indruk maakt op mij het nummer "The News". Hierin beschrijft hij iets, wat ik bij mijzelf ook heb waargenomen. Dat op een gegeven moment het nieuws je helemaal "numb" maakt. Dat je alles maar over je heen laat komen, zonder emotie te voelen bij de heftige berichten die voorbij komen. Voor mij is het wel een cd waar ik voor in de stemming moet zijn. Op het moment klinkt de cd erg voortkabbelend. Van 4 stemmen, maak ik dan ook 3,5.

Aardige cd. Was destijds goed te pruimen op een zondagochtend. Vooral Flake, F-stop blues en it's all understood waren aardig.

3,0 sterren.

Eigenlijk valt deze cd nog steeds erg goed te pruimen

Draai hem nu en verhoog mijn stem toch maar even iets.

avatar van Migo
Toch een beetje saaie en zeikerige muziek.. Misschien dat het in het zonnetje straks wel weer werkt.

avatar van knots
jack johnson is puuuuuure heerlijkheid.
Hij hoort bij de ultieme zomer.

avatar van GraveyardJunkie
dit is idd de beste zomerplaat aller tijd!

avatar van HaanHoen
Heerlijke warme zomerse klanken. Het klinkt misschien wel eens wat simpel en al te avontuurlijk is het ook niet te noemen, maar de sfeer is geweldig en de eenvoud komt de muziek ten goede. Een prima te luisteren plaat dus van deze man met de fijne warme stem!

Social_Mask
Heerlijk album dit weer. Alleen hij moest, hoe hij Bubble Toes begint het nr verder maken. Jammer dat hij het verandert. Voor de rest erg leuk. Prachtige stem.

Leuke ontdekking deze Jack Johnson.

avatar van Coldplayer
Ben ik niet met je eens... Vindt het juist het leuke van het nummer dat het zoveel verschillende elementen bevat.

Ben het wel heelemaal eens met wat je verder zegt

Social_Mask
Jah het is idd leuk met al die verschillen. Maar het begin van dat nummer is zo ontzettend mooi. Het is tevens het enige nummer waarbij ik het jammer vind dat hij het verandert, Player

avatar van GraveyardJunkie
dit is een heel mooi album... hij zingt over veel verschillende onderwerpen en dat doet ie heel goed... geweldig debuut. Heerlijk om op weg te dromen, te fietsen of gewoon met ze alleen in de tuin in het zonnetje, cocktail erbij.. geweldig...
Ik vind Flake zo mooi nummer, en bij Bubble Toes vind ik juist die overgang en de leuke tekst wel passen bij het nummer... het is een heel vrolijk onderwerp natuurlijk... En Posters is ook een heel mooi nummer!!

avatar van indana
Niks mis met dit album alleen op de lange duur wordt het wel een beetje eentonig (kan er ook aan liggen dat ik nogal een overdosis van dit album heb gekregen).

Bubble Toes...zullen we even?
La Da Da Da Da Da
La Da Da Da Da Da Da
La Da Da Da Da Da
La Da Da Da Da Da Da Da

Allemaal.....

avatar van Reijersen
Wat is de artwork van deze cd het totaal tegenovergesteld van de muziek zeg! Regen op de cover, zonnige muziek op het schijfje. Perfecte niks aan de hand muziek voor tijdens het lekkere weer, of voor als je het lekker weer gevoel wilt hebben.

gizmo_o
Heerlijke zomer muziek, maar ik moet bekennen dat ik er het gehele jaar zonder meer naar kan luisteren.
Aangezien dit zijn debuut is, vind ik het eigenlijk ook de beste van al zijn albums, omdat de rest meer van hetzelfde is.

Chriss
Heerlijke muziek. natuurlijk het lekkerste op een zomeravond, maar ook de rest van het jaar geen probleem. Velen vinden dat z'n muziek op elkaar lijkt, bij mij is dat (nog?) niet het geval, en of ik het erg vind NEE

avatar van Carolaah
Hoezo heeft dit album nog maar 23 reacties??
Vind dat Jack met de eerste 3 plaaten, geweldige muziek heeft neergezet. Het debuut klinkt nog iets orgineler dan de hierop volgende platen, al prefereer ik 'In between dreams' toch ietsjes meer, waarschijnlijk door de 'luiheid' die de cd met zich meebrengt, dat ontspannen gevoel.

Opzich vind je dat in elke cd wel terug, zo ook hier.
Hmm ja ik moet dit album nog eens een keer luisteren voordat ik weet hoeveel sterren ik ervoor uittrek... ik gok op 3,5-4

Altijd was In Between Dreams mijn Jack Johnson-favoriet. Dat album heb ik helemaal grijs gedraaid.

Om uiteindelijk mijn Jack-collectie compleet te maken, heb ik deze gekocht. Ik moet daarbij zeggen, het heeft even geduurd, maar godverdomme! wat lekker!

Ik heb een nieuwe favoriet! Dit is de ultieme zomerschijf!

Ik krijg geen genoeg van tracks als Posters, Sexy Plexi, Flake, Bulbble Toes, Fortunate Fool, Losing Hope en It's All Understood.

Hij zit tussen de 4.5 en 5 sterren in. Ik hou het nu nog op een 4.5*

avatar van TheFunkyM
Lekkere cd van Jack Johnson. Niet echt hoogstaand.. gewoon een lekkere feel good cd. Lekkere rustige chille muziek..

Tot nu toe 3,5.

avatar van TheFunkyM
halfje omhoog.. vind dit toch de beste cd van jack johnson

avatar van Lakai
Jack Johnson heeft zeker leuke nummers...
Maar hele albums luisteren kan ik niet!
Het wordt dan toch echt iets te gezeur.

Bovendien zijn de nummers ook niet voor lange termijn, ik vind ze even leuk maar nu ook echt niet meer.

avatar van Shelter
Deze is gewoon wat minder geproduceerd dan bijv in between dreams, voor de rest is het gewoon JJ.
Mijn favorieten zijn Middle man, Flake, Fortunate fool, It's all understood.

De simplistischere (niet negatief bedoeld) versie van de andere JJ platen. Inderdaad het klinkt allemaal vrij hetzelfde en de man kent weinig verrassingen, maar ik houd nu eenmaal van de sound...dus voor mij werkt het keer op keer. 4*

avatar van Outblasty
Zou hem alleen al graag willen hebben voor de cover. Ik vind dat Jack Johson gewoon leuke muziek maakt, niet erg gewaagd en ook niet erg ingewikkeld maar het luistert gewoon allemaal erg lekker weg. Binnekort maar weer eens alle albums beluisteren en stemmen. Ze zullen allemaal wel rond de 3,5 en de 4 komen.

avatar van Booyo
Misschien verre van spannend, maar dat is ook wel is lekker, het is namelijk gewoon heerlijke muziek.

avatar van bertus99
Debuut van Jack en een leuke plaat. De opvolger On and On werd veel bekender. Daarna werd het alleen maar meer van hetzelfde en dan krijg je op een gegeven moment ook genoeg van het relaxte pretentieloze sfeertje. Hoewel er zeker mensen zullen zijn die niet meer van muziek verlangen en er happy mee zijn, ook prima overigens.
Op deze cd klinken er nog een verschillende gitaarsounds, ook electrisch en met distortion naast de akoestische gitaar. Dat maakt hem interessanter dan het vervolg vind ik.

avatar van Ronald5150
Jack Johnson speelt aanstekelijke unplugged zomerse muziek. Zo ook op "Brushfire Fairytales". Zijn muziek is te typeren als relaxed en onbezonnen. Eigenlijk perfecte muziek bij een kampvuurtje. Geen echte uitschieters, maar gewoon heerlijke laidback luisterliedjes. Bij Jack Johnson weet je precies wat je krijgt.