Judas Priest - Living After Midnight (1997)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Columbia

1. Better by You, Better Than Me (3:24)
  2. Take on the World (3:04)
  3. The Green Manalishi (3:24)
  4. Living After Midnight (3:33)
  5. Breaking the Law (2:37)
  6. United (3:31)
  7. Hot Rockin' (3:17)
  8. You've Got Another Thing Comin' (5:07)
  9. The Hellion / Electric Eye (4:22)
  10. Freewheel Burning (4:27)
  11. Some Heads Are Gonna Roll (4:09)
  12. Turbo Lover (5:34)
  13. Locked In (4:20)
  14. Johnny B Goode (4:41)
  15. Ram It Down (4:51)
  16. Painkiller (6:07)
  17. A Touch of Evil (5:47)
  18. Night Crawler (5:46)
DutchViking
Waar zijn Victim of Changes, Beyond the Realms of Death en Dissident Aggressor gebleven? Deze songs mogen niet ontbreken op een Priest-verzamelaar. Verder vind ik het jammer dat matige en toch vrij onbeduidende songs als Hot Rockin' en Locked In hier op staan. Al met al leuke songs, maar dan heb ik toch liever de andere Priest-compilatie (Metal Works 73-93).

avatar van meyer
was mijn eerste kennismaking met judas priest, ik vond de eerste nummers van deze cd zwakker, daarmee heeft het een tijdje tot ik eens doorgeluisterd heb tot het einde van de cd. en wat blijkt, dat daar wel beter werk staat vergeleken met die eerste nummers. van nummer 1 tot 7 zou ik 3* geven, 8 tot 18 4* -->3,5* painkiller drumintro!!!

mugken
Goede verzamelaar, maar ook niet veel meer dan dat.Er ontbreekt wel heel veel (Zoals DutchViking al zei).

avatar van Eppers
Eigenlijk 3* maar vanwege het geweldige Painkiller een half sterretje extra.

avatar van musicboy
De verzamelaar begint pas met het werk van 1978 en eindigt in 1990. Vanuit die idee is het mooi chronologisch, maar inderdaad onvolledig.

avatar van wizard
Dit album was mijn kennismaking met Judas Priest. Overigens heeft die kennismaking er niet in geresulteerd dat ik groot Priestfan ben geworden, hoewel ik me prima heb vermaakt met dit album.
Aangezien ik het meeste werk van Judas Priest uit de jaren ’80 slechts oppervlakkig ken, ga ik hier niet beweren dat dit een goed (of slecht) overzicht van hun albums is. Zelf had ik altijd het idee dat dit een verzamenling singles is, maar dat heb ik nooit gecheckt. Daarnaast vind ik het een beetje raar dat dit album de periode 1978-1990 dekt. Een beetje een arbitraire grens, aangezien Judas Priest voor 1978 al actief was, en in 1990 zijn ze ook niet gestopt.
Hoe dan ook, ik heb dit album opgedeeld in drie delen. Het eerste deel loopt tot United, en bestaat vooral uit redelijk rustig klinkende heavy metal. Met Better By You, The Green Manalishi en Breaking the Law bevat dit eerste deel een aantal van de beste nummers op dit schijfje, terwijl ik zowel Take on the World als United gillers vind. Van Hot Rockin’ tot Locked In komt er een rijtje nummers die steeds gladder en commerciëler gaan klinken (en de drums steeds galmender). Niet meteen het beste deel van dit album, hoewel ik The Hellion/Electric Eye wel heel erg goed vind. Vanaf Johnny B Goode sluit het album af met 5 knallende metalsongs die een stuk moderner klinken dan de muziek die Priest tien jaar eerder maakte. Met name Painkiller en A Touch of Evil zijn erg sterk.

Ik ben niet zo van de verzamelalbums, dit is samen met een best of van Rainbow een van de weinige die ik heb, maar dit vind ik wel een plezierig album om zo nu en dan te luisteren.

3.5*