Chicks on Speed - 99 Cents (2003)

Duitsland
Electronic / Pop
Label: Chicks on Speed

1. Shooting from the Hip (4:39)
  2. We Don't Play Guitars (3:51)
  3. Wordy Rappinghood (6:26)
  4. Coventry (3:43)
  5. 99 Cents (3:33)
  6. Sell Out (3:52)
  7. Culture Vulture (3:43)
  8. Universal Pussy (4:28)
  9. Love Life (4:11)
  10. Shick Shaving - Miss Kittin (4:20)
  11. Fashion Rules (4:23)
Electro_
Hmm, waarom is hier nog niks bij geplaatst? De nummers zijn leuk, met enkele toppers als "We Don't Play Guitars" en "Fashion Rules!". Maar da's dan ook wel alles.. Ze praten trouwens best goed voor een stel Duitsers

Njah.. 3,5 sterren maar

Misschien zit er een nieuw album in de pijpleiding? Ze spelen eind januari ook in het Paard. Als het even kan, ga ik daar zeker heen, want Chicks On Speed is erg leuk live! Die avond gaan trouwens Chris en Tina DJ'en. Zij waren de ritmesectie van Talking Heads en waren geloof ik ook Tom Tom Club, die het origineel van Wordy Rappinghood schreven.

Electro_
herman, tref ik jou toch weer he zelfde muzieksmaak denk ik Ik zou ze graag eens live willen zien maarja.. Ik krijg de kans niet

Ik ken maar een paar nummers van dit album hoor. Maar dit soort muziek vind ik wel leuk ja. (zie verder mijn top 10 en stemmen). Maar waarom krijg je de kans niet ze live te zien? Den Haag te ver weg, geen geld, huisarrest, etc?

Neenee.. te jong, 14.. Mag pas naar concerten als ik 16 ben helaas

Ok. Nouja, ik was al 18 toen ik voor het eerst naar een concert ging (zondagmiddagconcerten op mijn middelbare school daar gelaten). Nog even geduld dus.

Electro_
Ja. En ik denk ook niet dat de komende jaren mijn muziek smaak radicaal veranderd, en ik denk ook niet dat bijv COS over een paar jaar helemaal passé is. Dus ik ga wel over twee jaar!

Electro_
Dit album vind ik veel leuker dan de vorige uit 2000.
We Don't Play Guitars, Wordy Rappinghood en Fashion Rules zijn mijn favorieten. Ik verhoog m'n stem naar 4*

Dit was dat zooitje ongeregeld wat destijds, juni 2004, in het voorprogramma van de Peppers stond.
Verschrikkelijk. Wat een drama was dat.

avatar van mathijs1982
rayman schreef:
Verschrikkelijk. Wat een drama was dat.

Kan ik niet over oordelen. Heb ze nooit live gezien. Vind dit wel een leuk plaatje. Wordy Rappinghood blijft een gaaf nummer (wel wat lang) verder zit de plaat aardig in elkaar.

3.5*