W.A.S.P. - Helldorado (1999)

Label: CMC International

1. Drive By (0:55)
  2. Helldorado (5:05)
  3. Don't Cry (Just Suck) (4:16)
  4. Damnation Angels (6:27)
  5. Dirty Balls (5:19)
  6. High on the Flames (4:11)
  7. Cocaine Cowboys (3:57)
  8. Can' Die Tonight (4:04)
  9. Saturday Night Cockfight (3:20)
  10. Hot Rods to Hell [Helldorado Reprise] (4:14)
avatar van Sinner
Helldorado is overduidelijk een reactie op Kill Fuck Die. Weg zijn de samples. Weg is de drum computer. Terug is de rock & roll. Met Helldorado keert Wasp terug naar de schreeuwerige rock en het infantiele imago van begin de jaren tachtig. Zeker teksten zoals Dirty Balls of Saturday Night Cockfight zijn echt wel een dieptepunt voor Lawless & Co. en staan volledig haaks op wat er op bvb Crimson Idol stond.

Toch zijn er ook hier weer een aantal degelijke songs te ontdekken. Het titelnummer klinkt lekker, en ook Cocaine Cowboys, High On The Flames zijn meer dan behoorlijk. Het is echter voor mij één van de mindere Wasp albums.

avatar van Double Deuce
Helemaal met "Sinner" eens. Opgemerkt moet nog wel worden dat Blackie op dit album nogal schreeuwerig is in plaats van "normaal" zingen. Daar moet je van houden en zelf ben ik daar niet zo heeeeeeeel gecharmeerd van. Althans, niet van zijn sound.

De meeste songs blijven ook wel overeind en na Kill Fuck Die is dit toch weer WASP zoals we ze kennen: de rock'n'roll is back!

3 sterren.

avatar van vielip
Ben het met beide hierboven genoemde punten eens. Voor mij is dit één van de mindere WASP albums. Heb er weinig tot niks mee.