Philip Glass, David Bowie & Brian Eno - Heroes Symphony (1997)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Neoklassiek
Label: Philips

1. Heroes (5:58)
  2. Abdulmajid (8:59)
  3. Sense of Doubt (7:25)
  4. Sons of the Silent Age (8:25)
  5. Neukoln (6:46)
  6. V2 Schneider (6:48)
avatar van Oldfart
Ben deze plaat nog nooit in het echie tegengekomen, vraag me dan ook al jaren af wat dit nu eigenlijk is??
Een bewerking?
Een live uitvoering?

avatar van Sater
Orchestrale uitvoeringen van nummers van Heroes. Met een geheel eigen smoel.

avatar van Stijn_Slayer
Hoort nummer 1 niet 'The Light' te zijn? Of verschilt dit per versie (er zijn er volgens mij meerderen)?

Ik blijf het een beetje vreemd vinden. 'Heroes' lijkt in niets op het origineel, maar is er blijkbaar op gebaseerd. 'Sense of Doubt' is dan wel weer direct herkenbaar. De rest herken je ook direct, maar wordt iets meer eigen gemaakt.

Deze is daarmee wel wat beter gelukt dan Glass' Low Symphony. Het is leuk en aardig, maar de originele versies vind ik veel sfeervoller en meer 'in your face'.

avatar van davevr
Ik ben net dhr. Glass zijn bio aan het leven (woorden zonder muziek), zeer goed voor de geïnteresseerden, gaat veel over zijn invloeden, samenwerkingen etc.

on topîc :

Ik heb deze een tijdje geleden op LP (RE) gekocht. Ik zag Glass + Bowie + Eno en werd blij. Een mooie plaat met inderdaad zeer vrije interpretaties maar ik heb dan ook echt geen behoefte aan een klassieke versie van Heroes. Dan heb ik liever deze. Ik vind ze zeer goed.

Geen meesterwerk maar ik kan hiervan genieten.