Krokus - Headhunter (1983)

Zwitserland
Label: Arista

1. Headhunter (4:30)
  2. Eat the Rich (4:14)
  3. Screaming in the Night (6:28)
  4. Ready to Burn (3:55)
  5. Night Wolf (4:12)
  6. Stayed Awake All Night (4:44)
  7. Stand and Be Counted (4:08)
  8. White Din (1:45)
  9. Russian Winter (3:26)
avatar van Epitaph
Vreemd dat niemand dit kent , is toch één van de betere van Krokus. Zoniet de beste,verhoog m'n stem naar 4,5.

avatar van Rockfan
Dit ken ik wel, en is niet Krokus' beste, dat is metal rendez-vous

avatar van Maximusic
Ik heb ze in het voorprogramma van Hammerfall gezien echt groot zijn ze dan volgens mij niet geworden.
Wel leuke muziek met AC/DC achtige zang.

flebbie
Niet hun beste, wel hun hardste plaat. Vooral Eat The Rich is vette braggel.

avatar van JoeY 2000
Mooie cd hoor bijna de beste cd die ooit heb gehoord, maar ik ben nog maar acht jaar.

avatar van Rinus
Laatste goede album dat de band in mijn ogen gemaakt heeft. Hierna werd het een beetje te "party" achtig, en werd het niveau van voorgaande albums niet meer gehaald. Als je Heavy Metal Rendezvous, Hardware, One Vice at the Time en deze hebt, dan heb je de essentiele albums van Krokus. Op vinyl.

avatar van vogelaar
Lekker album..........na lange tijd weer in huis!

avatar van JoeY 2000
Dit is de beste van hun.
Aleen raar dat bijna niemand dit kent

avatar van Lonesome Crow
Dit album is met "Metal Rendez-Vous" het artistieke en commerciele hoogtepunt van Krokus. Dit is een prestatie want tussen beidde albums zitten nog 3 albums en 4 jaar, toch knap dat ze zich nog een keer konden evenaren. De absolute knallers zijn "Headhunter" "Screaming in the Night" "Night Wolf" en "Russian Winter" Het is vooral een up-tempo album waarbij soms wat gas wordt teruggenomen, 1 mooie ballad een kort insrumentaaltje en 2 iets mindere nummers. Voor die tijd (1983) een bovengemiddelt goed hardrockalbum !

avatar van B.Robertson
Een stukje Krokus is best wel fijn op z'n tijd. Headhunter behoort tot de besten.

avatar van Germ
Germ (crew)
Wat is Screaming In The Night toch een heerlijk meeslepend nummer. Had zo een Rainbow song kunnen zijn!

avatar van vielip
Hoorde laatst op het werk Screaming in the night en Stayed awake all night voorbij komen. Vond het verrekte lekker klinken maar wist niet welke band het was. Toen ik zag dat het om Krokus ging fronsten zich mijn wenkbrauwen wel even. Ik heb Krokus nooit zo heel erg gevolgd moet ik bekennen. Veel verder dan de veel gehoorde en gelezen algemene opmerking (AC/DC klonen) kwam ik niet. Dit album kon daar weleens verandering in gaan brengen.

avatar van vielip
Heb het album inmiddels enkele malen gehoord en kan maar één conclusie trekken; dit is fantastisch!! Elk nummer is te gek. En op dit album hoor ik (gelukkig) ook bijna geen AC/DC gelijkenissen. Wauw wat kun je na al die jaren dan ineens weer een band dan wel album leren kennen, heerlijk!

buizen
vielip schreef:

Tjonge, wat een aanstekelijk enthousiasme.
Heb zowel Metal Rendez-Vous als deze vinylschijf in de collectie, en... wat moet ik er van zeggen.. Vond ze in de jaren '80 heerlijk om te horen maar tegenwoordig is het me te gedateerd.
Helaas een magere 3,5 sterren. Soms is het niet anders.
Dan vind ik bands als Rose Tattoo of - van Vaderlandse bodem - Bodine, eigenlijk beter.

avatar van vielip
Gedateerd? Niks van gemerkt eerlijk gezegd! Dit is zoals heavy metal hoort te klinken wat mij betreft. Die gitaar en drumsound op dit album zijn echt akelig goed. Bijna perfect zou ik haast zeggen!

avatar van Lau1986
Best een lekker rockend bandje is dit. Niet moeilijk doen, maar rock 'n roll! Vooral het nummer Eat the Rich vind ik echt heerlijk.

avatar van Metalhead99
Voor mij het tweede album van deze vandaag en wederom een erg geslaagde luisterbeurt.
Erg tof voor de liefhebbers van klassieke hard rock/heavy metal.

avatar van Dirkrocker
Toevallig vandaag weer eens gedraaid. Vind het niet slecht en rockt soms lekker, maar vind het nou ook weer niet hoogstaand. Misschien maar weer en sneaker luisteren

avatar van Faalhaas
Germ schreef:

Nu je het zegt. Nooit zo ervaren, maar idd met Bonnet of Turner als zanger had het zeker gewerkt en zo op een latere Rainbow plaat kunnen staan.

avatar van Kronos
Lonesome Crow schreef:

Er zitten 2 albums tussen en 3 jaar om precies te zijn. Maar dat heeft mijns insziens weinig belang want Metal Rendez-vous was het begin van hun succes, dat met Hardware en One Vice at a Time gewoon verder bleef groeien en met Headhunter het hoogtepunt bereikte.