Jimi Hendrix & Curtis Knight - Get That Feeling (1967)

Label: Capitol

1. Get That Feeling (5:20)
  2. How Would You Feel (3:12)
  3. Hush Now (5:13)
  4. No Business (3:18)
  5. Simon Says (3:14)
  6. Gotta Have a New Dress (3:13)
  7. Strange Things (3:22)
  8. Welcome Home (3:31)
miloz
Door dit album werden Hendrix en zijn managers keihard genaaid.

Hendrix had nog een contract bij Capitol zonder dat hij en zijn managers dat wisten.

Dit zijn allemaal nummers opgenomen met Curtis Knight in de tijd dat hendrix gitarist in zijn begeleidings band was.
De titel is erg misleidend want Hendrix was hier dus niet meer dan een studio muzikant. Ik heb het album zelf nooit gehoord maar ben toch wel benieuwd

avatar van Oldfart
Voor als je wilt weten wat hij voor zijn boterham deed voordat hij door Chas Chandler naar de UK werd gehaald.
Vergeet de Experience; maar het heeft wel iets
O.a gebruikt in samples voor de Urban Dance Squad.

Er zijn meer verzamelaars van Jimi waarop meer werk van Jimi als back up gitarist met Curtis Knight staat.
Uiteraard veel kippevel solo's echte jaren 60 clubmuziek en even indringend als elk van zijn albums.
Uiteraard steelt hij in de meeste nummers de show terwijl het stemgeluid van Curtis een verfrissend effect is.

avatar van Oldfart
Zie nieuw bericht bij http://www.musicmeter.nl/ar...

avatar van reptile71
Deze bestaat ook met deze tracklist:
1 Ballad Of Jimi
7 Flashing
8 Hush Now
9 Knock Yourself Out
10 Happy Birthday

Waarom... op London Records dus wsl. is dat de Europese release.