The Monkees - Changes (1970)

Label: Colgems

1. Oh My My (3:02)
  2. Ticket on a Ferry Ride (3:30)
  3. You're So Good to Me (2:34)
  4. It's Got to Be Love (2:26)
  5. Acapulco Sun (2:54)
  6. 99 Pounds (Mono) (2:29)
  7. Tell Me Love (2:39)
  8. Do You Feel It Too (2:37)
  9. I Love You Better (2:28)
  10. All Alone in the Dark (2:52)
  11. Midnight Train (2:08)
  12. I Never Thought It Peculiar (2:29)
  13. Time and Time Again * (2:40)
  14. Do It in the Name of Love * (2:08)
  15. Lady Jane * (2:45)
avatar van nlkink
1,0
Vooruit. Een ster voor 'Oh My My' en ' Midnight Train'. Verder een vreselijk album.

avatar van nlkink
1,0
De Monkees kwamen full circle in 1970. In maart 1970 was Michael Nesmith opgestapt. Onder zijn leiding had het trio twee niet onaardige albums afgeleverd die qua verkoop tegenvielen. Het overgebleven duo Dolenz en Jones werd net als in 1966 in de studio neergezet en werden geacht om reeds ingespeelde tapes in te zingen. Het meerendeel van het songmateriaal was aangeleverd door Andy Kim, de producer was Jeff Barry. Dolenz vond het geen probleem. In interviews meldde hij dat hij het waardeerde dat ze uitgenodigd werden om een album op te nemen. Davy Jones kon het allemaal minder waarderen: "Basically, we were doing an Andy Kim album". Net als bij Instant Replay en Present werd er ter opvulling ouder materiaal van de plank gehaald. Op Changes was dat een outtake uit 1966, 99 Pounds. Mickey Dolenz deed een compositorisch en productioneel duit in het zakje met het aardige Midnight Train. Maar eigenlijk was dat al gedemo-ed tijdens de Headquarters sessies in 1967. De demo is overigens te vinden op Missing Links Vol. III. Verder klinkt het album erg flets en vlak. Jammer dat Nesmith de rit niet heeft uitgezeten. Het album was dan behoorlijk anders geweest.
Overigens zou Changes oorspronkelijk de titel zijn van het album Head. Er bestaat zelfs een Davy Jones nummer uit 1968 met die titel maar dat is nou net een nummer dat men beter op de plank had kunnen laten liggen. Het nummer is uiteindelijk uitgebracht op Missing Links Vol. II.