Nils Lofgren - Back It Up!! (2007)

Alternatieve titel: Live... An Authorized Bootleg

1 stem

Label: A&M

1. Take You to the Movies Tonight / Back It Up (6:59)
  2. Keith Don't Go (Ode to the Glimmer Twin) (6:25)
  3. I Don't Want to Know (3:47)
  4. The Sun Hasn't Set on This Boy Yet (3:41)
  5. Goin' Back (6:04)
  6. Like Rain (6:20)
  7. Beggar's Day / Soft Fun (10:54)
avatar van Tupelo
Ik kijk altijd even in de platenbakken of er niet toevallig nog een Cd van Night After Night staat. Het is onbegrijpelijk dat A&M deze niet opnieuw uibrengt. Evenzeer onbegrijpelijk is het dat deze promo uit 1975 plotseling wel als officiele release opduikt. Ik trof hem aan in een platenzaak in Los Angeles (Amoeba records - de fijnste zaak ter wereld). Helaas lijkt ook deze maar in beperkte oplage gemaakt te zijn. De sticker op het hoesje is trouwens echt een sticker en op elke hoes zit ie weer een beetje anders.

Het is een fijne live registratie, maar ik ontkom er niet aan de uitvoeringen te vergelijken met Night After Night - en die staan in mijn hoofd en hart gegrift, en vind ik - wellicht daardoor - net iets mooier. Toch is het ook hier genieten, vooral met Goin' Back en Beggar's Day/Soft Fun, die laatste met een wel heel fraaie solo. Een welkome toevoeging aan de liveregistraties van Nils!

avatar van Dibbel
Deze is vroeger ook als LP-bootleg te krijgen geweest.
Heb deze destijds van een vriend opgenomen op een bandje, wat ik nog steeds heb .
Toch weer eens tevoorschijn halen, want hij staat me nu niet meer bij.