Lucinda Williams - Live @ the Fillmore (2005)

Roots
Label: Lost Highway

1. Ventura (5:06)
  2. Reason to Cry (4:22)
  3. Fruits of My Labor (5:04)
  4. Out of Touch (7:21)
  5. Sweet Side (4:45)
  6. Lonely Girls (4:28)
  7. Overtime (4:16)
  8. Blue (4:23)
  9. Changed the Locks (4:08)
  10. Atonement (5:58)
  11. I Lost It (3:28)
  12. Pineola (4:04)
  13. Righteously (4:56)
  14. Joy (8:20)
  15. Essence (7:17)
  16. Real Live Bleeding Fingers and Broken Guitar Strings (4:58)
  17. Are You Down (6:29)
  18. Those Three Days (5:03)
  19. American Dream (5:24)
  20. World Without Tears (4:42)
  21. Bus to Baton Rouge (6:26)
  22. Words Fell (4:34)
Lucinda op haar rauwst.........

De band knarst, piept en beukt en La Williams gromt en knauwt, en trekt alle registers open.
De vellen schuurpapier vliegen je om de oren.

Fantastisch live album!

avatar van beaster1256
één van de beste live albums ever , zoniet de beste

ongelooflijk hoe lucinda hier zingt, kreunt, giert, zalft en loos gaat , met een band die haar overal volgt op sublieme manier ,

fenomenaal goed !!

avatar van sweetsmoke
Wauw! Ik had tot voor kort nog nooit van deze dame gehoord, kwam dit album toevallig ergens tegen en ik moet zeggen: dit is een topper. Komt qua emotie-quotient dicht in de buurt van het betere werk van Neil Young. Geweldige band ook heeft ze, geen gerace op die gitaren, geen egotrips, gewoon perfect met extreem veel gevoel die prachtige nummers spelen! Ik raak er niet over uitgepraat, ik vind ook dat deze dame en ome Neil echt samen iets moeten gaan doen, dat zou denk ik een superalbum worden. Lucinda Williams en Neil Young op zang, deze band erbij als begeleidingsband en dan ome Neil op lead-guitar, kwijl kwijl.

Heb dit album een 4.5 gegeven maar als ie me over een tijdje nog zo goed bevalt gaat ie geheid naar de 5.

WAUW!

beaster1256 schreef:
één van de beste live albums ever , zoniet de beste

fenomenaal goed !!
Ik moet je helemaal gelijk geven. Door een slechte (hele slechte nachtrust) heb ik dit album eens helemaal beluisterd en moet je gelijk geven. Wat een fenomenaal concert! Ik ga 'm meer beluisteren en aan vrienden aanraden, die deze dubbelcd niet kennen. GRTZ!

avatar van henk01
Fantastisch live album !
4.5*

avatar van henk01
Wordt niet veel geschreven hier maar wat is dit een lekker album!

kistenkuif
Alle lof onderschrijf ik met een kleine kanttekening. Het lukt me niet de concertregistratie in zijn geheel te beluisteren. Het vocale werk van Williams vind ik daarvoor te intens. Fijn dat het een dubbelalbum is...

Het is heel simpel: dit live-album heeft een grote focus op de albums Essence en World Without Tears. Als je dat goeie albums vindt dan zullen deze live versies je ook smaken. De band speelt lekker rauw country-achtig en bluesy, met zo af en toe een lekkere gitaaruitbarsting. Het is wel vreemd om te horen dat dit live-album netter geproduceerd is dan World Without Tears. Wat nog maar aangeeft hoe rauw dat album klonk. Verder is dit erg gaaf allemaal, want laat ik nu net groot fan zijn van de twee genoemde albums....