Kurupt - Against the Grain (2005)

Label: Death Row

1. Intro (0:54)
  2. Speak on It (4:04)

met Val C

3. Anarchy '87 (4:15)
  4. Throw Back Muzic '86 (4:11)
  5. Deep Dishes (4:52)
  6. Stalkin' (3:59)
  7. Can U Feel It (4:48)

met Potion

8. Slide N Slide Out (3:42)

met Eastwood, Big Tri en Young Tone

9. I'm Back (4:49)
  10. Jealousy (4:41)

met Roscoe en M.O.P.

11. Tha Past (4:46)

met Dave Hollister

12. My Homeboys (Back to Back) (4:16)

met 2Pac en Eastwood

13. Bullshit & Nonsense (3:20)

met Spider Loc en Eastwood

14. Calico (4:52)

met The Dayton Family

15. Hustlin' (3:45)

met Big Tri en Young Tone

16. It's a Wrap (2:58)
  17. You Fuckin with the Best (4:08)

met Domination

18. Outro (0:21)
avatar van Jordy
Het was allemaal wat met Kurupt de afgelopen jaren. Totaal onverwacht in 2001 weer door Suge Knight overgehaald om naar het oude nest te gaan (waarmee Kurupt zo'n beetje geen vriend meer overhield). Die ruzies zijn onlangs allemaal weer bijgelegd, een DPG album is weer aanstaande.

Je verwacht weinig van een Death Row album anno 2005, ik geloof niet dat ik sinds Makaveli in 1996 nog iets van dat label aandachtig beluisterd heb. Maar het viel me eigenlijk erg mee. Het is hier en daar leuk geproduceerd (Stalkin'), en Kurupt klinkt een stuk volwassener dan een paar jaar geleden. Veel leuker dan de (qua stijl vergelijkbare) meuk uit het Shady/Aftermath kamp.

Suge Knight brengt leukere muziek uit dan Dr. Dre. Dat staat er maar mooi

Een krappe 3*

avatar van thomzi50
Kurupt is natuurlijk al een veteraan en heeft al flink wat ervaring sinds zijn gastoptreden op The Chronic. Hij heeft zelf al wat cd's en ook heeft hij - net als iedereen van het oude death row - death row verlaten. Tot hij op een bepaald moment weer onder contract stond (in 2001). Sindsdien werd zijn album Against Tha Grain aangekondigd, wat maar uitgesteld bleef. Na vier jaar is het er toch, maar Tha Row/Death Row promote het niet omdat ze het niet eens zijn met het distributie bedrijf. Nu is kurupt weg bij Death Row en werkt hij weer met z'n maatje Daz (die ook de Tha Row Killa DVD maakte). Nu werkt Suge met Petey Pablo aan diens album bij Death Row. Over het album: Kan ermee door, het krijgt nipt 3 sterren. Niet veel nieuws, maar kurupt heeft veel slechtere dingen gedaan.

bijelkaar geraapt zooitje, dat is het.

En toch een voldoende?

nouja de nummers klinken allemaal wel leuk en aardig vind ik. maar het is gewoon niet echt een cd, maar verzamelalbum van kurupt zei kurupt zelf ook. suge heeft dit album uitgebracht zelfs zonder dat kurupt het wist heb ik gelezen in een interview

avatar van thomzi50
Het enige niet-verzamelalbum van Death Row in de laatste tien jaar.

Mezelf
Dit is echt geen verzamel-album hoor. Het is gewoon een Kurupt cd, maargoed het is geen goede cd.

Staan wel leuke nummers op en de sfeer die er heerst mag er ook best wezen (een beetje een donkere, grauwe sfeer komt op mij over) maar al met al is dit toch geen goed album, het klinkt allemaal een beetje geforceerd.

avatar van thomzi50
Ik zei toch ook niet-verzamelalbum?

avatar van KILLERBEE99
Album duurt erg lang, en staat gevuld met tracks die ik echt een stuk minder vind, sommige tracks zijn wel ok.

De Schaafkaas
Jordy schreef:

Suge Knight brengt leukere muziek uit dan Dr. Dre. Dat staat er maar mooi

Een krappe 3*

Vind je echt dat de meuk uit het Shady/Aftermath kamp vergelijkbaar is met dit album? Vind het nogal een wereld van verschil namelijk.