B.B. King - Reflections (2003)

Blues
Label: MCA

1. Exactly Like You (3:21)
  2. On My Word of Honor (3:22)
  3. I Want a Little Girl (2:48)
  4. I'll String Along with You (3:31)
  5. I Need You (3:03)
  6. A Mother's Love (2:59)
  7. (I Love You) for Sentimental Reasons (3:31)
  8. Neighborhood Affair (4:27)
  9. Tomorrow Night (3:36)
  10. There I've Said It Again (3:30)
  11. Always on My Mind (3:57)
  12. Cross My Heart (4:29)
  13. What a Wonderful World (3:57)
SAcd

Deze Cd heb ik op SAcd.
Het is echt puur genieten deze man is werkelijk
uniek met zijn muziek.

nicolas
Heb 'm gezien eind juni vorig jaar in Brussel. Echt fantastisch!

Stijn_Slayer
Neem Blues on the Bayou en mix er een hoop soul doorheen, dan krijg je Reflections. Wel mooi verzorgd, maar toch ook een beetje saai. Het is wel erg voortkabbelend en voorspelbaar.

avatar van spinout
Hier staan 3 nummers op die Elvis ook opgenomen heeft. BB was hier niet meer in de bloei van zijn leven, maar ook met dat in gedachten, heeft Elvis met I Need You So, Tomorrow Night & Always On My Mind toch betere dingen gedaan. Op dit album heeft BB niet meer de stem van weleer en de productie is toch wel over the top. Helaas....

avatar van heartofsoul
Tóch wel een fijn album, dat ik met plezier beluisterde, want B.B. King kan mij doorgaans wel boeien.
Maar het gaat hier allemaal niet heel diep; het is meer een album gericht op de popmarkt (naar het geluid te oordelen) en ook een soulliefhebber zou dit wel kunnen waarderen. spinout heeft natuurlijk ook gelijk: vocaal heeft King aan kracht ingeboet, en ook de gitaarsoli klonken in het verleden wel wat flitsender. Maar toch aarzelde ik deze week niet lang toen ik de cd uit een rommelige bak in een kringloopwinkel viste. B.B. King bereikte vijf jaar later nog éénmaal een hoog niveau met het album One Kind Favor, maar ik ben blij dat ik "Reflections" ook nog uitgebreid heb kunnen beluisteren.

avatar van spinout
Ik zou hem ook wel bij de kringwinkel meenemen .