Badlands - Dusk (1998)

1. Healer (4:44)
  2. Sun Red Sun (5:27)
  3. Tribal Moon (3:53)
  4. River (4:39)
  5. Walking Attitude (2:52)
  6. Fire Lasts Forever (4:02)
  7. Dog (3:26)
  8. Fat Cat (4:32)
  9. Lord Knows (4:54)
  10. Ride the Jack (4:17)
Toch wel de beste van de 3. Sun red sun is een topper die regelmatig op repeat gaat.

avatar van Rinus
Goed album van deze band, posthuum uitgebracht jaren na Ray Gillen's overlijden. Ik heb wel het gevoel dat het opgepolijste demo-takes zijn, die eigenlijk nog niet helemaal af waren. Geluidskwaliteit is daarintegen goed te noemen. Het album is in Nederland niet officieel uitgebracht, en is alleen via (dure) Japanse import verkrijgbaar. Mijn versie heeft trouwens 11 nummers.

avatar van Erik1968
"Say hello to karma" zingt Gillen vanuit het graf. Bijzondere plaat, en aan de enkele gitaartrack is goed te horen dat het hier om demo's gaat. De liedjes staan echter als een huis en kunnen zonder moeite de competitie aan met het debuut.

avatar van gigage
Redelijk bizar dat deze wel een sptfy release heeft en die andere 2 niet.

avatar van MetalMike
11 Nummers!? Okay, moet ik toch eens checken dan!

Ik had toentertijd idd de Japanse versie gekocht, valt me wel altijd op dat er twee covers zijn. Ik heb zelf de rode, de blauwe lijkt meer voor te komen.

Ik geniet nog vaak van deze plaat, idd lekker rauw, demofases neem ik aan. Gillen grijpt er af en toe net naast of haalt het soms net niet, maar stoort me niet echt. Heerlijke nummers staan er op, Een grote favoriet is "Fat Cat", heerlijk smerig. "Walking Attitude" er ook zo één, "Dog" is ook zalig! En "Ride The Jack" is een sublieme afsluiter... wat was dit toch een fantastische band!