Lightwave - Tycho Brahe (1993)

Frankrijk
Electronic
Label: Crystal Lake

1. Uraniborg (17:04)
  2. Mapping the Sky (4:56)
  3. Cathedral (5:24)
  4. Fuga Stellarum (4:39)
  5. Virtual Mechanics (4:03)
  6. Poetics of the Sphere (4:21)
  7. The Art of Clockmakers (4:00)
  8. Tycho on the Moon (6:15)
  9. Apogee (4:01)
  10. Hymn for the Guild of Astronomers * (3:08)
avatar van Gerards Dream
Lightwave is de naam waaronder de heren Christoh Harbonnier en Christian Wittmann muziek maken. Op dit album Tycho Brahe worden ze bijgestaan door vier andere muzikanten. De bekenste daarvan is Paul Haslinger die enige jaren bij het Duitse Tangerine Dream heeft gespeeld.

Op dit album Tycho Brahe is fraaie verstilde muziek te horen wat in de hoek zit van het kosmische en delen die sterk doen denken aan ambient. Hierdoor is het wel een album geworden om goed de aandacht er bij te houden, want de muzieklijnen zijn lang en uitgesponnen. Even een paar noten gemist en je bent zo uit het verhaal, wat best boeiend is.

Door het voorafgaande kan ik niets anders concluderen dat dit een goed album is om na een drukke dag te draaien om het hoofd even leeg te maken op niet direct te plaatsen geluiden die aan het buitenaardse doen denken. Lekkker zweven op iets wat bijna niet lijkt te bestaan.