Vixen - Vixen (1988)

Label: EMI

1. Edge of a Broken Heart (4:25)
  2. I Want You to Rock Me (3:30)
  3. Cryin' (3:32)
  4. American Dream (4:19)
  5. Desperate (4:15)
  6. One Night Alone (3:50)
  7. Hell Raisers (4:28)
Slappe hap.

avatar van Edwynn
Goed aanvullend commentaar!

avatar van Edwynn
Luchtig en glad, ja. De radiovriendelijke hardrock van Vixen kan echter wel op een glimlach mijnerzijds rekenen.

De door Richard Marx gepende single Edge Of A Broken Heart is alvast een lekkere binnenkomer.
I Want You To Rock Me is een ontzettend energieke partykraker en in de vorm van Crying treffen we de overbekende emorocker aan. En dan zijn we alweer drie nummers onderweg. Allemaal behoorlijk voorspelbaar, maar het is enthousiast uitgevoerd en dat werkt aanstekelijk.

Eigenlijk is het niveau op de gehele plaat behoorlijk degelijk. Missers staan er niet op. Het bluesy Waiting en het opgewekte afsluiter Charmed Life springen er buiten de eerste drie nummers nog bovenuit. Het is alleen wat veiligjes allemaal, maar dat mag best af en toe,

Ozric Spacefolk
Vetter dan Heart in ieder geval, en met het verschil dat het alleen chickies zijn.

Goed en degelijk ingespeeld. En mooi geschreven liedjes. De single Edge of a Broken Heart deed/doet het in ieder geval erg goed...

avatar van Kronos
Ooit nog live gezien deze meiden, in het voorprogramma van Scorpions.

Inderdaad een degelijk album, dit debuut.

avatar van Metalhead99
Het luistert enorm lekker weg, dit eerste album van de all girl Rock formatie Vixen.
Weet goed mee te draaien in mijn ontdekkingsreis door het glam/hair rock genre.