Misfits - Static Age (1997)

Punk
Label: Caroline

1. Static Age (1:47)
  2. TV Casualty (2:23)
  3. Some Kinda Hate (2:08)
  4. Last Caress (1:57)
  5. Return of the Fly (1:36)
  6. Hybrid Moments (1:42)
  7. Spinal Remains (1:26)
  8. We Are 138 (1:41)
  9. Teenagers from Mars (2:50)
  10. Come Back (4:59)
  11. Angelfuck (1:37)
  12. She (1:24)
  13. Hollywood Babylon (2:19)
  14. Attitude (1:30)
  15. Bullet (1:39)
  16. In the Doorways (1:28)
  17. Theme for a Jackal (2:38)
  18. Cough / Cool * (2:09)
  19. She * (1:18)
  20. Where Eagles Dare * (2:09)
  21. Who Killed Marilyn? * (1:58)
  22. Spook City Usa * (2:15)
  23. American Nightmare * (1:45)
  24. Halloween * (1:52)
  25. Teenagers from Mars / Children in Heat * (4:46)
  26. Night of the Living Dead * (2:05)
  27. London Dungeon * (2:34)
  28. Horror Hotel * (1:28)
  29. Ghouls Night Out * (1:58)
  30. Die, Die My Darling * (3:14)
  31. Mommy, Can I Go Out and Kill Tonight? * (2:05)
  32. We Bite * (1:17)
  33. Attitude [Live] * (1:45)
  34. Who Killed Marilyn * (1:46)
  35. Spook City Usa * (2:10)
flebbie
Dit album is het debuut opgenomen in 1978 dat destijds niet officieel uitkwam. Fantastische plaat, ik blijf hem maar draaien. De productie laat wel wat te wensen over, maar aan de andere kant heeft het juist wel wat, dat rammelende geluid.

Misschien wel handig om te vermelden dat tracks 18 t/m 35 er niet bij horen. Ik weet niet waarom ze er hier bij staan, misschien is er een speciale versie met bonustracks ofzo, het klopt iig niet zoals het hier staat.

Het debuutalbum 'Static age' dateert inderdaad uit 1978. Deze versie zal wel uit een boxset komen of zo.
Misfits vinden hier de horrorpunk uit: rauwe ongepolijste punkrock à la oude Ramones waarbij de meest moorddadige en gruwelijke horrortaferelen worden afgeschilderd en gezongen door Glen Danzig met de meest happy refreinen.
Dit album bevat klassiekers als 'Last caress' (later gecoverd door Metallica), 'We are 138', 'She', 'Attitude'....een waar genot voor liefhebbers van old-school punkrock met een hoog wooooohooooooo-meezing gehalte.
Klassieker!!!!

Vorig jaar dit album enorm vaak beluisterd met mijn toenmalige vriendin. Mede daarom heeft dit album sentimentele waarde voor mij. Daarnaast is dit ook gewoon een geweldig album. Als je aan het einde nog geen whoooo whooooo hebt uitgebracht, dan is er iets goed mis met je. Danzig's stem en songwriting is hier geweldig.

avatar van frolunda
Geweldige productie...en dat meen ik serieus.Zulke muziek moet gewoon zo opgenomen worden.Verder sluit ik me graag aan bij alle lovende kritieken hierboven..........whooooo whoooo.

avatar van AOVV
Meer dan uitstekende verzameling songs waarmee het eigenlijk allemaal begon voor Misfits, maar destijds niet werd uitgebracht. Samen met 'Earth A.D.' mijn favoriet album, omdat de gruizige productie hier nog aanwezig is, en met 'Last Caress', 'Bullet' en 'Attitude' hier ook drie klasbakken van songs te vinden zijn die op eerder uitgebracht werk niet te vinden waren.

4 sterren