Herman Düne - Switzerland Heritage (2001)

Frankrijk
Rock / Roots
Label: Prohibited

1. Two Crows (3:05)
  2. HD Rider (2:19)
  3. The Speed of a Star (2:37)
  4. Blinded (3:00)
  5. Black Cross (3:20)
  6. Little Architect (3:54)
  7. Martin Donovan in Trust (3:37)
  8. Going to Everglades (3:57)
  9. Not Knowing (2:33)
  10. Pukka (4:39)
  11. With a Tankful of Gas (3:13)
  12. Coffee and Fries (2:38)
  13. After Y2K (3:19)
  14. Expect the Unexpected (3:45)
avatar van misja82
De laatste tijd deze plaat maar eens wat vaker beluisterd. Het begint top met two crows, daarna blijft het voortgaan met super goede nummers. De typische HD sound en de wat hoge stem van "Yaya" brengen kriebels en kippenvel. Het geinige coffee and fries is een leuke ode aan hasj roken, wat zo op zijn tijd helemaal geen kwaad kan, zie hier het resultaat.

avatar van Yak
Yak
Uit de tijd dat je nog eens nummers op de radio kon ontdekken, want Jaap Boots draaide één keer "Two Crows" in Club Lek en ik wist gelijk niet meer waar ik het had. "Daar horen we nooit meer wat van" dacht ik, tot ik een jaar later deze cd toevallig tegenkwam en hij van begin tot eind vol met monsterlijk goede nummers bleek te staan. Herman Düne is later zowaar nog een beetje 'bekend' geworden, maar dit album hebben de broers niet meer kunnen overtreffen. "Little Architect", "Going to Everglades", "After Y2K", allemaal veuls te mooi.

avatar van philtuper
Coffee and Fries