Raymond van het Groenewoud - Live in de AB (2013)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Woord Vooraf (0:54)
  2. Aan de Meet (3:58)
  3. Jouw Liefde (3:47)
  4. Goeiemorgen Ouwe Rotkop (3:31)
  5. Kind van het Weekend (4:22)
  6. Moment (3:40)
  7. Het Meisje van Je Droom (3:49)
  8. 'k Onthou het Niet (3:20)
  9. Moedertaal (2:38)
  10. Cha Cha Cha (3:02)
  11. Brussels by Night (9:06)
  12. Jouw Liefde 2 (4:49)
  13. Maanlicht (5:06)
avatar van metalfist
Ik ben opgegroeid met Raymond van het Groenewoud doordat het de favoriete artiest van mijn moeder is en als verjaardagscadeau voor haar had ik dan ook deze opname van het concert van 17 april 2012 in de AB gekocht. Mijn oog viel bij de credits op de hoes op de band die van het Groenewoud rond zich heeft verzameld en dat is toch wel een indrukwekkend allegaartje. Uiteraard zoonlief Leander, maar Frank Vander Linden op (elektrische en akoestische) gitaar, Isolde Lasoen op percussie en onder andere Filip Kowlier als achtergrondzang... Jah, dan heb je wel een aantal van mijn favoriete muzikanten op één podium. Zoals van het Groenewoud al aangeeft in de introductie, ligt de focus op de (toenmalige) laatste plaat: De Laatste Rit. Die wordt integraal - hetzij in een andere volgorde - gespeeld en wordt aangevuld met onder andere een indrukwekkende 9 minuten durende versie van Brussels by Night waar iedereen compleet losgaat en de Cha Cha Cha. Jouw Liefde wordt naar het einde toe nog even terug opgepikt en dan krijgen we weer die typische van het Groenewoud-humor wanneer hij het nummer onderbreekt om even stil te staan bij borsten wanneer hij aan de strofe "Ik ben devoot van tieten" komt. Ik ben niet zo gekend met De Laatste Rit, maar dit klinkt wel erg goed. Al krijg ik toch het gevoel dat iedereen pas na Moedertaal echt op gang komt.