Promises - Promises (1978)

Canada / Verenigde Staten
Label: EMI

1. Baby It's You (3:49)
  2. Let's Get Back Together (3:22)
  3. Who's Givin' It to Ya (3:34)
  4. I'm Sleeping Over (3:31)
  5. Step by Step (4:30)
  6. Coffee Shop (4:12)
  7. Gotta Gotta Love You (2:53)
  8. Radio's On (3:37)
  9. Did You Like My Love (3:50)
  10. Jubilation (3:19)
avatar van Ceasar
De nog steeds ijzersterke hit Baby, it's you en de bijna-hit Radio's on zorgen ervoor dat de score, wat mij betreft, 3 sterren wordt. Er staan nl. een aantal behoorlijke slechte tracks op dit album.

avatar van matthijs
Helamaal met je eens. Nog voor ik je bericht las had ik al besloten dat alleen dezelfde twee tracks die jij noemt het herbeluisteren waard zijn.
Doet me beetje denken aan the Shirts, maar dan een aanzienlijk gladdere variant. En een beetje Scissor Sisters (of Alessi Brothers voor de lezers die dat meer zegt)...

avatar van Ceasar
Nou, dan ken jij klaarblijkelijk The Shirts niet! Dat lijkt er totaal niet op. De vergelijking met Scissor Sisters en Alessi Brothers begrijp ik wel heel goed.

avatar van matthijs
Leuk dat je the Shirts ook kent, gave band. Ze hebben stevige rocknummers die hier inderdaad totaal niet op lijken, maar bij rustiger dingen (bv Running Thru The Night, Empty Ever After) doen de melodieen en samenzang er wel een beetje aan denken.

avatar van Ceasar
Nou, een heel klein beetje dan. The Shirts is toch echt meer een new wave-band met punk-invloeden (Poe) terwijl Promises meer disco en funk (Coffee Shop) maakte.

avatar van Dibbel
Baby, It's You is wat mij betreft een klassieker en klinkt nog steeds fris, maar je hoort dat nu werkelijk nooit meer op de radio.
Radio's On en Coffee Shop kan ik mij ook nog herinneren, de rest van dit album is in mijn vergetelheid weggezakt.
Het wordt weer druk onder...

avatar van Dibbel
Eendagsvliegen.
Band van broer en zus Knauer die pas in de late jaren 60 vanuit Duitsland naar de VS emigreerden.
Baby It's You is zo'n weergaloze rocksong die je door de ijskoude winter van 78/79 hielp en haalde de nummer 17 in januari 1979. Beetje a la Pat Benatar en Heart. Maar niet The Shirts.
Leslie Knauer heeft wel een dijk van een (rock)stem.
Voor de rest is het niet veel bijzonders. Wat rock met wat disco en funk inclusief jaren 70 violen, wat niet echt blijft hangen.
Radio's On is dan nog een aardige ballad en Who's Givin' It To Ya laat zich ook nog aardig aanhoren net als het disco-achtige Coffee Shop.
Maar meer dan 2,5 kan ik er niet aan kwijt.

Op vinyl, in nieuwstaat, Hollandse persing op BovemaNegram.