The Beatles - Reel Music (1982)

Label: Parlophone

1. A Hard Day's Night (2:34)
  2. I Should Have Known Better (2:44)
  3. Can't Buy Me Love (2:12)
  4. And I Love Her (2:29)
  5. Help! (2:19)
  6. You've Got to Hide Your Love Away (2:12)
  7. Ticket to Ride (3:11)
  8. Magical Mystery Tour (2:51)
  9. I Am the Walrus (4:37)
  10. Yellow Submarine (2:38)
  11. All You Need Is Love (3:47)
  12. Let It Be (4:03)
  13. Get Back (3:07)
  14. The Long and Winding Road (3:36)
Bob Cremers

'Nothing is real'.

Harald
Sheplays schreef:

Dit is toch een maar al te reëel album met klassiekers in mijn ogen!

Ik denk dat Pieter bedoelde dat deze amerikanse plaat overbodig is, staat alles op gewoone platen

Klassieke songs zijn het natuurlijk

Strawberry fields forever...

avatar van Toon1
Deze LP met muziek uit de films van The Beatles werd in 1982 uitgebracht samen met de single "Movie Medley", die deze compilatie moest promoten dus. Die 'Movie Medley' is vandaag de dag nog steeds op geen enkele compilatie verkrijgbaar dacht ik (staat zelfs niet op deze LP).

Edit: ff opgezocht welke nummers die medley precies ook alweer bevat, en het zijn de volgende: Magical Mystery Tour / All You Need Is Love / You've Got to Hide Your Love Away / I Should Have Known Better / A Hard Day's Night / Ticket to Ride / Get Back .

Het oorspronkelijk b-kantje van die single was een interview met de Beatles op de set van "A Hard Day's Night", maar werd omwille van een dispuut over de rechten vervangen door "I'm Happy Just to Dance With You".

avatar van George
Kom , laat ik mij hier ook eens in deze ' discussie ' mengen.
Leuk bedacht om een plaat samen te stellen met liedjes uit Beatles films.
Jammer alleen , dat het niet werkt als album.

Pieter Paal
Sheplays schreef:

Dit is toch een maar al te reëel album met klassiekers in mijn ogen!

zie mijn quote bij 'Creedence Clearwater Revival at the movies'.

EVANSHEWSON
Alle redenen zijn goed om van het Product Beatles geld te maken... zet al hun filmhits samen en je hebt alweer een nieuw album... weliswaar met enkel muziek die toch al op de reguliere platen stond, tja...
Natuurlijk, puur voor de nummers die hier op staan, kan ik niet anders dan : *****