Twenty One Pilots - Vessel (2013)

Pop / Hip-Hop
Label: Fueled by Ramen

1. Ode to Sleep (5:08)
  2. Holding on to You (4:23)
  3. Migraine (3:59)
  4. House of Gold (2:43)
  5. Car Radio (4:27)
  6. Semi-Automatic (4:13)
  7. Screen (3:49)
  8. The Run and Go (3:49)
  9. Fake You Out (3:51)
  10. Guns for Hands (4:33)
  11. Trees (4:27)
  12. Truce (2:22)
  13. Glowing Eyes * (4:22)
  14. Kitchen Sink * (5:31)
  15. Lovely * (4:18)
  16. Forest * (4:05)
avatar van Silky & Smooth
Aardig album. Niet echt hoogstand, maar de poppy mix van hiphop en rock is vrolijk en luistert lekker weg. Het hoort in het rijtje met Gym Class Heroes en het duo past dan ook perfect bij Fueled by Ramen. Car Radio is het lekkerste nummer!

avatar van Bert Wasbeer
Nu ben ik niet echt meer van de trends maar waarom dit nu volgens 3v12 groot gaat worden ontgaat me toch een beetje. Originaliteit is hier toch redelijk ver weg. Aan de andere kant, het is ook niet enorm vervelend dus wellicht dat daarom een groot publiek tot de mogelijkheden behoort?

avatar van Melodic Fool
zag Holding on to You op tv, die klonk chill. vooral die gestoorde rap / zang is gruwelijk.
Ik ben benieuwd naar de rest; het is mainstream maar wel met een eigen sound, en zolang die goed is wat is er dan mis

en bovendien rapt die knul duizend keer beter dan de hitclowns als flo-rida of pitbull..

Best apart. Ik was op Lowlands voor bands als Villagers, Mikal Cronin en Band of Horses maar had ook Twenty One Pilots aangestreept. Kwam toevallig uit. Zoals al beschreven door 3voor12 stond de tent binnen 4 nummers op zijn kop en bleek dit het beste concert van het weekend, i.i.g. voor mij. De muziek alsook hun podiumpresentatie zit zeer creatief in elkaar waar vele muziekstijlen door elkaar lopen en genoemde CD Vessel kent geen zwakke nummers. Voor diegenen die graag meer willen zien en horen, hier de concertregistratie van hun concert in Paradiso kleine zaal: Twenty One Pilots in Paradiso

avatar van MIAB
Wat een fantastische band is dit. Ik ben helemaal lyrisch over deze 2 vernieuwende artiesten. Deze plaat is ietsje minder dan Blurryface, maar toch steengoed. Op deze plaat staan veel verschillende nummers. House of Gold doet bijna country-achtig aan, gevarieerd met Guns for Hands en het prachtige, nietige en kleine Truce als "afsluiter". Top!

avatar van Benos
MIAB schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wat je vernieuwend vindt aan Twenty One Pilots. Ik zou ze bijna het tegenovergestelde van vernieuwend noemen. Op Vessel is het misschien nog niet zo erg als op Blurryface, maar alsnog is het grotendeels electronic en rap pakken en dat door een pop filter gooien. Daar is niets vernieuwends aan als je het mij vraagt

avatar van MIAB
2 jongens die hard gewerkt hebben en alles investeren in hun muziek. Hip-hop, rap, rock, house, pop, country invloeden, jazz, blues and zoveel meer stylen mixen op hun album. Meerdere lagen in één nummer en belangrijk, die niet vervelen. Nummers die na meerdere keren luisteren steeds iets nieuws vertellen. En dan heb ik nog niks gezegd over de teksten. Afwisselen met een piepklein nummer als Truce dat zoveel verteld. Ik vind dat knap en vernieuwend.

Ik laat me graag vertellen door jou wie dezelfde muziek maakt als hun.

avatar van Benos
Even for the record: mijn opmerkingen staan los wat ik persoonlijk van het album vind quality-wise. Ik ga alleen in op de opmerking dat dit album blijkbaar vernieuwend is en hoe ik nergens ook maar iets vernieuwends terug vind.

MIAB schreef:
2 jongens die hard gewerkt hebben en alles investeren in hun muziek.
Niet vernieuwend, zie: elke band ooit.
Reaggae, rock, folk, pop en hip-hop zou ik persoonlijk eerder zeggen. Ik kom niet echt jazz of blues tegen. Overigens ook niet vernieuwend: Kid A, The Mollusk, London Calling, LC, Eureka, Pygmalion, Remain in Light, The Rotter's Club, Station to Station, Neu! '75, Steig Aus, ( ), In The Court of the Crimson King mixen allemaal meerdere genres en invloeden in hun muziek. En dat zijn slechts degene die ik binnen een aantal minuten even snel kon verzinnen. Misschien niet zoveel als Vessel en Blurryface, maar ze gebruiken de invloeden in ieder geval goed. Vooral Blurryface klinkt alsof ze zoveel mogelijk genres tegen de muur gooien in de hoop dat er iets blijft plakken.
Meerdere lagen in één nummer
Niet vernieuwend. Gebeurt al een jaar of 40
Nummers die na meerdere keren luisteren steeds iets nieuws vertellen
Niet vernieuwend. Dit is het geval voor honderden experimentele albums en ook honderden niet-experimentele albums.
En dan heb ik nog niks gezegd over de teksten
Welke lyrics is vernieuwend? Meeste onderwerpen waarover wordt gezongen wordt al jaren over gezongen.
Afwisselen met een piepklein nummer als Truce dat zoveel verteld.
Wat is er vernieuwend aan afsluiten met een rustig nummer?
Ik laat me graag vertellen door jou wie dezelfde muziek maakt als hun.
Pop Rap? Electropop? Zet de radio aan zou ik zeggen. Sure, niemand klinkt precies zoals Twenty One Pilots, dat zou plagiaat zijn, maar een heleboel bands komen akelig dicht in de buurt van deze radiovriendelijke rap en electropop. Ik ben geen expert in deze genres dus ik kan je helaas geen vergelijkbare bands geven, maar ik kan je garanderen dat je gemiddelde electropop/poprap fan wel een aantal artiesten kan suggereren. De enige reden dat ik hier überhaupt naar luisterde is omdat dit album werd opgehemeld als the next best thing. Maar ik vind het persoonlijk niet al te best.

avatar van nikon42
Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Ik vindt het ook niets bijzonders, niet goed of slecht maar middelmatig.