Warren G - Take a Look over Your Shoulder (Reality) (1997)

Label: Def Jam

1. Star Trek (Intro) (0:30)
  2. Annie Mae (3:53)

met Nate Dogg

3. Smokin' Me Out (3:41)

met Ronald Isley

4. Ricky in Church (0:30)
  5. Reality (3:31)
  6. Ricky and G-Child (0:17)

met Ricky Harris

7. Young Fun (3:37)

met Jayo Felony en Knee-Hi

8. What We Go Through (3:41)

met Bad Azz, Mr. Malik en Perfec

9. We Brings Heat (3:47)

met Jah Skillz, Knee-Hi, Neb Love, Ricky Harris en Twinz

10. Transformers (3:01)
  11. Reel Tight (Intro) (0:20)

met Reel Tight

12. Relax Ya Mind (3:29)

met Reel Tight

13. To All DJ's (3:01)

met Arnita Porter, Dorinda Roberts en Mr. Malik

14. Back Up (3:46)

met K-9 en P-C

15. Can You Feel It? (3:21)
  16. What's Love Got to Do? * (4:15)

met Adina Howard

17. I Shot the Sheriff (4:07)

met Nancy Fletcher

18. What's Love Got to Do? [Remix] * (3:53)
  19. I Shot the Sheriff [EPMD Remix] *
avatar van Jordy
Een beetje een pijnlijke periode van Warren G. Sowieso al niet de beste emcee, maar crossover-tracks als I Shot The Sherrif en What's Love Got To Do With It (die op de Amerikaanse editie ontbreekt, kom ik nu pas achter) zijn echt gigantische dieptepunten. Toch is het niet allemaal kommer en kwel, het album begint met een paar heerlijke G-Funk tracks, en What We Go Through is een heerlijk geproduceerde, wat hardere track.

avatar van george clinton
Het album begint heel goed en alleen al omwille van die paar tracks vond ik het album echt wel de moeite om het aan te schaffen (het was ook wel een nice price). Wat er verder komt is niet echt boeiend meer. De twee covers klonken in de jaren '90 al niet goed op mijn radio en dat doen ze nu dus ook niet. (Loeihard in een winkel klinkt het vreemd genoeg wel).

Relax
Ik vind het geen slecht album maar sommige nummers klinken toch wat minder.
Het klinkt wel relaxed zoals ik van hem gewend ben.
3.5

avatar van thomzi50
Mijn eerste hiphopalbum ooit. Daardoor alleen al kan ik het geen onvoldoende geven

avatar van Jorge-E
Echt geen slecht album hoor. I Shot The Sherrif is niet mis. Gewoon goede G-Funk zoals het moet. Welliswaar minder goed dan zijn eerste. (en zijn derde)

Dikke 3.5 sterren.

avatar van musicfriek
Ik vind deze versie van What's Love Got to Do With It met Adina Howard beter dan het origineel van Tina Turner Heerlijke beat in dat nummer (ik zal wel vloeken nu).

avatar van 5713Finest
Jordy schreef:

Voor een groot deel mee eens alleen vindt ik: What's Love Got To Do With It geen dieptepunt. Ik vindt dat juist een van de lekkerste tracks (echt g-funk)

avatar van thomzi50
En toch geef je vijf sterren ?

avatar van PaulieWalnuts
Hij had zeker ruzie met Kurupt destijds?

Ik heb namelijk de originele versie van What We Go Through met o.a. Daz en Kurupt erbij. Die zijn er op de uiteindelijke versie uitgeknipt. Ook is bij de uiteindelijke versie Kurupt's stem vervormd helemaal op het begin.

Mezelf
Het aantal matige tracks/filler is hoog. De paar goede tracks zijn wel leuk om af en toe op te zetten. Maar al met al een matige cd...

avatar van Jorge-E
Ik snap echt niet waarom dit album zo ondergewaardeerd is hier. Tracks als Annie Mae, What We Go Trough, Transformers en Back Up zijn puur genieten.
Dit album is inderdaad niet zijn beste. Niet alle tracks zijn van hetzelfde nieveau, maar de tracks die iets minder zijn, zijn toch nog altijd goed. Er is nergens een track waar ik me bij verveel of bij denk "deze had er niet op gemoeten".
Warren G doet het gewoon goed zoals hij altijd doet, en de gasten vullen goed aan. De beats zijn weeral geweldig ookal mis ik soms een synth.

Nog 1 album en mijn Warren G collectie is compleet.
Warren G albums: I Want Them All

Leidenaar187
musicfriek schreef:

Whaha ik ook,en I Shot the sherrif heeft een heerlijke beat.
Ik had dit album maar kan me niet alle nummers herinneren dus kan niet stemmen.

Maar op welke cd stond zijn Prince Igor? :S

avatar van UmindC
Staat hier op, goed nummer trouwens

Leidenaar187
Thanks!
Die cd had ik NOOIT gevonden,nooit van gehoord.
Ja zeker goed nummer,heb alle cd's van Warren G(sommige niet meer,kapot of kwijtgeraakt in verhuizingen) en zat opeens te bedenken dat ik geen idee had op welke Prince Igor stond.

Graag gedaan hoor.
De rest van die cd is op zich ook wel de moeite waard om een keer te proberen.

avatar van UmindC
Had dit niet eerst een andere cover?

avatar van thomzi50
Bij mijn weten is-ie uitgebracht met twee covers.

avatar van makaveli2
Reality heeft dezelfde lyrics als Prince Igor.

Er zijn inderdaad twee versies van dit album. Een Amerikaanse en een Europese geloof ik. Die van mij heeft 18 tracks in een andere volgorde dan hier vermeldt staat.