The Twilight Saga: Breaking Dawn, Part 2 (2012)

Label: Atlantic

1. Passion Pit - Where I Come From (3:39)
  2. Ellie Goulding - Bittersweet (3:55)
  3. Green Day - The Forgotten (4:58)
  4. Feist - Fire in the Water (2:30)
  5. The Boom Circuits - Everything and Nothing (4:24)
  6. St. Vincent - The Antidote (3:39)
  7. Pop Etc. - Speak Up (4:40)
  8. Iko - Heart of Stone (3:53)
  9. A Boy & His Kite - Cover Your Tracks (4:31)
  10. James Vincent McMorrow - Ghosts (3:44)
  11. Paul McDonald & Nikki Reed - All I've Ever Needed (3:56)
  12. Reeve Carney - New for You (3:08)
  13. Christina Perri - A Thousand Years (Part 2) (5:05)

met Steve Kazee

14. Carter Burwell - Plus Que Ma Prope Vie (4:15)
avatar van TomaskeX
Prachtig album. De laatste film is echt een supermooie en spannende afsluiter en die pracht weerspiegelt zich in de muziek. Zelfs de beste soundtrack uit de hele saga, de muziek paste prachtig bij de scènes, en met Plus que ma propre vie heeft Carter Burwell weer een zeer mooi werk gecomponeerd.

Mijn favoriete tracks:
- Passion Pit- Where I come from
-Feist- Fire in the water
-Iko- Heart of stone
-Paul McDonald&Nikki Reed (Rosalie uit de films) - All I've ever needed
-Christina Perri- A Thousand years (Part 2)

De rest van de nummers ook weer zeer goed, maar deze nummers zijn echt top top top top top.

avatar van tbouwh
Mooi. Part I vond ik persoonlijk een schitterende soundtrack, en part II kent ook geweldige nummers. In eerste instantie lijkt het daar niet op; the Forgotten is een goede track van Green Day maar het nummer van Goulding is mij te goedkoop en de tracks 1 en 4 tm 7 weten mij niet echt te boeien. Matige nummers mijns inziens. De 2e helft is echter schitterend, en doet mij neigen naar 4*: Heart of Stone, Cover your Tracks, All I´ve Ever Needed en Ghosts zijn stuk voor stuk schitterende nummers.
De herziene versie van Perri zorgt voor een mooi einde van de film, en is van toegevoegde waarde, gezien de toegevoegde mannenstem.
Het stuk van Burwell is weer schitterend, wat een fenomeen is deze man.
Na Love, Death, Birth schrijft ie wederom een prachtig thema.
Het is wikken en wegen tussen een matig 1e deel en een prachtig 2e deel van deze cd.
Ik houd het nog even bij 3,5*