Screamer - Phoenix (2013)

Zweden
Label: High Roller

1. Demon Rider (4:35)
  2. No Regrets (4:34)
  3. Slavegrinder (4:07)
  4. Far Away from Home (4:18)
  5. No Sleep 'Til Hamilton (6:04)
  6. Phoenix (4:17)
  7. Mr. Noman (6:24)
  8. Red Moon Rising (3:55)
  9. Lady of the River (7:25)
avatar van Barfly
Screamer bereikt met hun geluid iets dat soortgenoten als Wolf en Steelwing (en de rest) niet helemaal lukt; namelijk een zeer behoorlijk authentiek geluid dat zo uit de de jaren 80 lijkt te stammen.
De productie van de cd's van de andere bands klinkt daarvoor iets te glad/perfect. Dat moderne drumgeluid van vooral de snaredrum bestond toen niet (dat ik weet).
Op deze cd staat de productie als een huis, geen rammelende en galmende drums, maar een prettig droog geluid.
De nummers zijn iets minder heftig als hun tijdgenoten, maar een leuke pot traditionele metal is dit echt wel. Een enkele keer vliegt de zanger wat uit de bocht, maar nauwelijks storend.
Mooi gitaargeluid ook. De riffs doen uiteraard denken aan een heleboel oude bands. Origineel is het allemaal niet, maar daar maal ik niks om.
Volume op 'onmundig', ogen dicht en waan jezelf op je ribfluwelen bank met het jaren 80 behang nog op de muur; dat is toch wel een lekker gevoel.

avatar van hellboy123
Helemaal eens met bovenstaande, prijsnummer is voor mij de afsluiter. Een prachtig langgerekt nummer die totaal niet verveelt.