Bob Marley & The Wailers - Mellow Moods (2007)

Jamaica

38. You Can't Do That to Me
  39. Reaction
  40. How Many Times
avatar van Metalhead99
Het allereerste dat ik kocht van meneer Marley en 'zijn' Wailers. Waarschijnlijk niet zo bijzonder voor de fans die al alles van hem hebben, maar ik vind het nog best een aangename verzamelaar.
De tracklist is op enkele klassiekers na eigenlijk helemaal niet zo standaard en belicht de wat onbekendere nummers. Mede daardoor vind ik dit zeker geen verkeerde verzamelaar.

avatar van jrn
jrn
By far de beste verzamelaar. Het mooie is dat deze compilatie klinkt zoals Marley en de Wailers moeten klinken: groezelig, ongepolijst en puur. Een verzameling demo’s, b-kantjes en verloren recordings. Hiermee waan ik me echt in het Jamaica van de jaren 60 en 70. De tracklist is inderdaad verre van de standaard compilaties waarmee we al jaren doodgegooid worden en deze plaat heeft goddank de griezelige ‘remastering-trend’ (waarmee je in dit geval in één klap de warmte en ziel om zeep zou helpen) ontweken. Als ik zin heb in reggae, zet ik al jaren standaard deze plaat op en ik krijg er nooit genoeg van.