Ted Nugent - Weekend Warriors (1978)

Label: Epic

1. Need You Bad (4:19)
  2. One Woman (4:06)
  3. I Got the Feelin' (3:02)
  4. Tight Spots (2:55)
  5. Venom Soup (5:50)
  6. Smokescreen (4:14)
  7. Weekend Warriors (3:07)
  8. Cruisin' (3:27)
  9. Good Friends and a Bottle of Wine (4:05)
  10. Name Your Poison (4:28)
avatar van Rinus
Laatste echt goede album van Ted. Op vinyl.

Gekocht vanwege het absurde artwork en het viel niet tegen!! Lekkere no-nonsense hardrock van een nogal apart figuur.

avatar van Lonesome Crow
Zanger/gitarist Derek St.Holmes was niet meer van de partij bij Ted z'n 4de album en ene Charlie Huhn werd z'n vervanger die ik uitstekend vind zingen.
De muziek borduurt een beetje voort op de eerdere platen, dus rechtroe rechtaan (hard)rock met af en toe een bluesy inslag (vooral op One Woman goed te horen).

Lekker afwisselend weer, snelle rock 'n' roll achtige songs (3,8) en wat meer doordachte songs (1,5 en 6) waarbij vooral het slepende "Venom Soup" indruk maakt.
De rest is mid-tempo en toch vind ik deze plaat iets minder als z'n voorgaande 2 albums.
Ik vermoed dat de combi Ted Nugent met Derek St.Holmes qua songwriting beter werkte.

avatar van viking1
Goede plaat van ted nugent,allemaal lekkere rock songs.
Heb hem op vinyl ,prachtige hoes.
Iets minder dan zijn debuut album en cat scratch fever,maar een goeie 3 plaats.
Lekkere '70 rock sound.ben hem nog niet op cd tegen gekomen alleen op een 2 album uitvoering.
Zoek de gewone cd nog,heb voorlopig de lp en dat is ook prachtig.

sugartummy
ik heb de lp al zo'n 30 jaar en kon toen mijn nichtjes bang krijgen met het intro van venom soup(mits ik er een eng verhaaltje bij vertelde). de man kan spelen! de vocalen zijn dik in orde en de rest van de band ook. de nummers zijn aardig tot goed. naast deze nog slechts een verzamelaar van de man.

speedy66
Beste werk van ome Ted. 7 van de 10 tracks zijn uitstekend. 3/4/5 hebben mij nooit kunnen bekoren. Good friends,Name your poison, One woman. Tering toen konden gitaristen nog soleren. Da's nu wel anders. Het artwork is ook erg goed.

avatar van B.Robertson
De laatste goede plaat van Ted Nugent? Wil ik wel geloven, deze vind ik de minste van zijn eerste vier albums, al ontloopt het elkaar niet veel. Craveman uit 2002 is overigens het hoogst gewaarde album van ome Ted op MuMe. Daar kan ik nou misschien net een voldoende aan kwijt.

avatar van spinout
Als zelfs Lisa Simpson Ted Nugent goed vindt, ondanks hun sterk uiteenlopende politieke ideeën, dan moet het toch wel goed zijn, niet?

avatar van frolunda
Lekkere old school hardrock (tegenwoordig natuurlijk gewoon rock) die simpelweg niet kapot is te krijgen.Nergens echt hoogstaand maar voor heerlijke nummers als Venom soup en Smokescreen mag je me altijd wakker maken.

avatar van Larzz
I Need You Bad! Wat een suoergaaf nr. is dit toch. Heerlijke rif en wat een super solo van Uncle Ted. Ook live super gespeeld.