UB40 - The UB40 File (1985)

Alternatieve titel: The Complete 1980 Catalogue on a Double Album

Reggae
Label: Virgin

1. Tyler (5:52)
  2. King (4:34)
  3. 12 Bar * (4:23)
  4. Burden of Shame (6:29)
  5. Adella * (3:26)
  6. I Think Its Going to Rain Today (3:42)
  7. 25% * (3:32)
  8. Food for Thought (4:10)
  9. Little by Little * (3:41)
  10. Signing Off (4:27)
  11. Madam Medusa (12:56)
  12. Strange Fruit (4:07)
  13. Reefer Madness * (5:08)
  14. My Way of Thinking (6:50)
  15. I Think Its Going to Rain Today * (7:32)
  16. The Earth Dies Screaming (8:21)
  17. Dream a Lie (7:54)
totale tijdsduur: 1:09:22 (1:37:04)
Pieter Paal
De subtitel 'The complete 1980 collection ...' is niet helemaal waar, want op het originele dubbel-album staan natuurlijk meer nummers. Helaas beslaat dit album alleen 1980. En zelfs consumenten die na 'Labour of love' afgezworen hebben, zullen het met mij eens zijn dat ze tussen 81 en 83 ook nog veel moois gemaakt hebben. Vandaag de dag maakt deze compilatie een overbodige indruk als je 'Signing off' en de eerste 8 nummers van (de cd versie) 'The best of UB40 - volume one' neemt. Of je moet tracks 10 en 11 in een 12"-versie willen hebben.

avatar van vigil
Dat klopt toch niet helemaal? Ik heb dit album speciaal voor Madam Medusa gekocht en die staat echt niet op Best of vol 1. De andere toptrack Tyler trouwens ook niet.

avatar van dazzler
Pieter Paal schreef:

De 2LP versie had meer nummers dan dan de 1CD release. Ik heb deze nu als bonustracks toegevoegd.