Kid Sundance - Kid's Colors (2012)

geen stemmen

16. Unknown Territory
  17. Illness
avatar van tnf
tnf
Ik besloot deze eens een kans te geven, naar aanleiding van het eerste nummer, m'n favoriete nummer van verleden jaar. Een heerlijk, subtiel geproduceerd nummer waar een Air-achtige loomheid van uit gaat.

Helaas blijkt er op de rest van de cd niets te vinden dat April sun enigszins benadert qua hoeveelheid 'x-factor' (laat staan evenaart), hoewel er absoluut fraaie producties bij zitten. Maar er zit een verschil tussen vaststellen dat iets goed is, en er ook nog eens door betoverd worden - zoals bij track 1, dus. Wél zou ik dit als achtergrondmuziek op kunnen zetten als ik ergens mee bezig ben. Dáár vind ik het als geheel aangenaam genoeg voor.

Hij is moeilijk in een hokje te stoppen, trouwens. Discogs zegt dat het hiphop/funk/jazz is, maar op veel momenten zou je het net zo goed 'electronic' kunnen noemen.