Billy Harper - The Believer (1980)

Jazz
Label: Baystate

1. Is It Not True, Simpy Because You Cannot Believe It (19:36)
  2. I Do Believe (11:59)
  3. Believe, for It Is True! (4:29)
avatar van Tony
Dit is in de discografie van Billy Harper helemaal een vergeten album. Zag er vandaag op Discogs een voorbij komen en realiseerde mij, dat ik dit album nog nooit heb gehoord.

Ik heb er dankzij de mooie posts van mijn jazz vrienden bij andere albums van deze meester saxofonist een heus Billy Harper avondje van gemaakt. Je kunt zeggen van die streamingdiensten wat je wilt, maar nu zeg ik lang leve YT Music, waar zelfs dit volgens mij behoorlijk obscure album gewoon te beluisteren is. En ja, om heel kort te gaan, dit is weer ongelofelijk lekker, met een ietwat latin aandoend openingsnummer, maar wel helemaal Harper style. U weet genoeg, wantlist +1 maar weer....

avatar van Soledad
Ja deze staat ook nog op mijn lijst. Misschien dat mijn verjaardagsgeld in december wat ruimte kan bieden want ook deze wil ik heel graag hebben!