Barbra Streisand - Emotion (1984)

Label: Columbia

1. Emotion (4:58)
  2. Make No Mistake, He's Mine (4:11)
  3. Time Machine (4:56)
  4. Best I Could (4:21)
  5. Left in the Dark (7:13)
  6. Heart Don't Change My Mind (4:57)
  7. When I Dream (4:31)
  8. You're a Step in the Right Direction (3:54)
  9. Clear Sailing (3:56)
  10. Here We Are at Last (3:18)
avatar van Marmelstein
Het album poogt mee te doen aan de jaren 80 stijl van muziek. De combinatie met Streisand is niet echt top. Hoewel de nummers goed zijn en door bekende namen geschreven blijft de kwaliteit achter door het echte jaren 80 geluid op dit album. Eigenlijk is het album zo fout dat het weer goed wordt.
Om met de tijd mee te gaan zijn er voor videoclips gemaakt van de nummers "Emotion" en "Left in the dark".

Tekst/muziek schrijvers zijn o.a. Kim Carnes, Jim Steinman en Dianne Warren.

Geweldige zangeres, met dito uitstraling.

avatar van Madjack71
Een wat onsamenhangende plaat door gebruik te maken van zowel een Maurice 'EW&F' White en Jim "Meatloaf" Steinman. Die combinatie gegoten in een vroege jaren tachtig stijl, pakt niet al te overtuigend uit en sluit m.i niet goed aan bij de zangkwaliteiten van Streisand, waardoor veel nummers wat voorbij kabbelen. In de rustige composities komt de stem van Barbra toch het beste tot zijn recht. Edoch ook bij Jim Steinman brengt zij toch ook wat power met zich mee.
Ik kan niet echt voorbeelden noemen van liedjes die mij echt zijn bijgebleven. Haar stem trekt dit marginale werkje net over de streep.

avatar van FunkStar
Vandaag dit album gekocht op CD voor een kleine prijs. De LP had ik al maar nooit eens goed beluisterd.
De 2 singles Emotion en Left In The Dark vind ik een beetje tegenvallen maar het bekende duet met Kim Carnes vind ik erg sterk. Net zoals het nummer Time Machine, wat Maurice White van Earth Wind & Fire voor haar schreef. Al met al toch een aardige CD.