Lights & Motion - Reanimation (2013)

Zweden

6. Victory Rose (5:03)
  7. Epilogue (3:57)
  8. Fractured (4:54)
  9. Texas (9:21)
  10. Faded Fluorescence (7:56)
  11. Departure (2:22)
  12. Reanimation (4:20)
  13. Dream Away (5:40)

avatar van Metalhead99
De 25-jarige Zweed Christoffer Franzén is in zijn eentje verantwoordelijk voor dit prachtige geluid van Lights & Motion. Dit debuut word internationaal erg goed gewaardeerd in het Post-Rock wereldje en als je de plaat beluistert... weet je waarom!

De plaat weet je ruim een uur in opperste vervoering te brengen. Bij veel albums uit het genre heb ik vaak dat er een aantal nummers op de plaat voor mij echt uitspringen. Bij dit album ligt de kwaliteit echter zo dicht bij elkaar dat ik geen favoriet eruit kan pikken. Het klinkt allemaal prachtig, warm en het heeft een heerlijk dromerige sfeer. De Ambient invloeden zijn er ook prachtig in verweven en zorgen voor het rustgevende van de muziek. Dit zorgt ervoor dat het ook een erg makkelijk album blijft om te beluisteren, wat verklaart dat dit door een relatief groot publiek beluisterd word.

Binnenkort komt alweer het tweede album van deze productieve man uit! Ik ben benieuwd of hij deze parel kan evenaren.

avatar van Sammy
Dit is zeker een prachtige plaat! Hoewel af en toe bijna over het randje - té pompeus, té groots - bezit ieder nummer een heerlijke opbouw en spreekt er continu een soort hoop uit de nummers. Ik ervaar dit heel erg als een film zonder beelden. Het fijne is dat die beelden vanzelf komen wanneer je je ogen sluit. Fijne ontdekking!

avatar van Editoor
Erg jammer dat nummer 1 t/m 12 zo veel op elkaar lijken. Ze hadden daar net zo goed die nummers kunnen samenvoegen van 1 nummer met een speelduur van 1 uur.