The Organ - Grab That Gun (2004)

Canada
Label: Mint

1. Brother (4:01)
  2. Steven Smith (2:06)
  3. Love, Love, Love (3:31)
  4. Basement Band Song (4:12)
  5. Sinking Hearts (2:09)
  6. A Sudden Death (2:54)
  7. There Is Nothing I Can Do (2:35)
  8. I Am Not Surprised (2:44)
  9. No One Has Ever Looked So Dead (1:57)
  10. Memorize the City (3:10)
Een erg goed album, met als hoogtepunt het liedje Brother. Katie Sketch zou het jongere zusje van Morrissey kunnen zijn. Zoals zij zingt: "No One Has Ever Looked So Dead" ... kippevel. En het liedje Steven Smith is volgens mij ook geen toeval..

avatar van rzasa
Album is opnieuw uitgebracht. Zal menigeen gedateerd in de oren klinken, ik kan er geen genoeg van krijgen. Cd-lengte is dan ook teleurstellend!

avatar van Safri
Na het horen van Steven Smith ben ik erg benieuwd geworden naar dit album.

leuk bandje ..brother is de song op deze lp.

avatar van Reint
Erg fijn album. Doet me dneken aan The Sundays, ook al een vrouwelijke variant op Morrissey en The Smiths. Ook The Cure is wel een referentie.

4 sterren.

avatar van itchy
Als we het toch in een hokje gaan stoppen... muzikaal doet me denken aan de vrouwelijke Interpol. "Brother" is inderdaad een wereldnummer, maar de rest is toch wel een stuk minder.

avatar van Jumperjack
Ja zo lust ik er nog wel een paar, ik hoor ook duidelijk Blondie invloeden en niet te vergeten Martha and the Muffins. Dat mag de pret echter allemaal niet drukken, ik vind dit allemaal erg lekker klinken, ik had dit al enige maanden op mijn PC staan, maar had er nog nooit naar geluisterd, dat had ik dus wel moeten doen.

avatar van themanygrams
Lekkerrrrr! Jammer dat ze uit elkaar zijn. Heerlijke invloeden, gewoon goed!

Een beetje fout maar goed te doen.

Lost Highway
Verslavend Retro wave-album. De muziek wordt gedragen door de sublieme gekwelde stem van Sketch. Het doet zoals eerder gezegd vooral denken aan The Cure, The Smiths en een tikkeltje New Order.
De nummers zijn tegelijk catchy en melancholiek, vooral Steven (Morrissey) (Robert) Smith en Memorize The City zijn onweerstaanbaar.

avatar van musicfreak1960
Verrassend goed album, alleen veel te kort, nog geen 30 minuten,
jammer hoor

avatar van Tekh
Zo een verslavend album dit vooral I am Not Suprised dat voor mij absoluut de nummer 1 song is van dit album.

Brother komt hier nu voor. Mij doet het een beetje denken aan Kristin Hersh, maar dan met een iets diepere stem. Fijn nummer!

avatar van Man of Sorrows
Here's the best part of the song
Where I admit I might be wrong

Destijds compleet grijsgedraaid, voor sommige lyrics op dit album zou zelfs Morrissey een buiging maken.

avatar van Flaphead
Niet zo lang geleden ontdekt, geen idee meer hoe. Maar daarna behoorlijk grijs gedraaid.
Erg synthy 80's gevoel, heerlijk catchy en die gekwelde stem is geweldig.
Groot was dan ook mijn teleurstelling toen ik ontdekte dat de band inmiddels uit elkaar was.
Verslavend album.