Paco de Lucía - Almoraima (1976)

Spanje
Wereld
Label: Philips

1. Almoraima (Bulerias) (5:27)
  2. Cueva del Gato (Rondena) (5:45)
  3. Cobre (Sevillanas) (3:12)
  4. A La Perla de Cadiz (Cantinas) (4:29)
  5. Ole (Jaleos) (4:21)
  6. Plaza Alta (Solea) (6:15)
  7. Rio Ancho (Rumba) (4:32)
  8. Llanos de Real (Minera) (3:38)
avatar van bawimeko
Met dit album begin een interessante fase in Paco' s muzikantenleven en de flamenco in het algemeen. Hij had samengespeeld met Al di Meola en begon met andere bezettingen te experimenteren. De meeste tracks zijn nog redelijk traditioneel, maar Paco's gitaarspel wordt steeds beter!

avatar van Chungking
Erg fijne cd, wederom ongelofelijke kwaliteit qua gitaarspel en prachtige lyrische composities. Je moet af en toe de oren spitsen om jezelf ervan te overtuigen dat er maar één gitaar in het spel is (behalve bij Rio Ancho dan, daar zijn het er wel twee).

Mn favorieten zijn Cueva del Gato, Ole (dat begin), Plaza Alta (dat laatste deel!) en Rio Ancho, dat de basis vormde voor Mediterranean Sundance van Al Di Meloa (op Elegant Gypsy).