The Isolationist - The Isolationist (1999)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Rusland
Electronic
Label: Jazz Fudge

1. Intro (1:01)
  2. Settle Down (We Rap So Fresh) (4:41)
  3. A Word from Our Sponsor (0:43)
  4. Hydrogen Slush (5:12)
  5. Sensory Deprivation (1:15)
  6. The Rocket (0:39)
  7. Mechanic Robotic (4:13)
  8. Md 81 (4:17)
  9. Sleep Thieves (0:56)
  10. Masters of the Scratch (3:22)
  11. Human Resource Activation Message (1:31)
  12. Lazer Tooth (4:50)
  13. Mysterious Hand (0:50)
  14. Timeless Void [Remix] (5:04)
  15. Ideation (1:26)
  16. Insular Outcasts (3:17)
  17. Timeless Void (2:45)
  18. The Actuators (5:45)
  19. Outro (1:43)
samenwerking tussen dj vadim, dj primecuts en het trio antipop consortium (nog voor deze hun debuut album 'tragic epilogue' hadden afgeleverd). het is duidelijk dat dj vadim hier de touwtjes in handen had, want van de gebruikelijke digitale hip hop sound van APC is niets te horen, het heeft eerder een 'funky vibe', wat niet slecht is natuurlijk. maar terwijl APC in hun andere albums duidelijk progressieve rap brengen, kan je dit eerder bestempelen als zeer degelijke 'old skool' (is dat zo geschreven?). voor de liefhebbers van het genre zeer zeker aan te raden.
voorlopig ****.

avatar van Shelter
Inderdaad meer hiphop dan electro, wel wat alternatievere hiphop. Anti-pop consortium heeft sowieso een eigen stijl van rappen, ik dig het wel. Ergens heeft dit werk ook wat weg van ninja tunes en wat stonesthrow albums. Naar mijn mening heeft het echt niks van oldschool hiphop, ik zou echt niet weten welk deel.
Het jazz gedeelte zit hem meer in de sampling, maar het is wel zover doorgevoerd dat het meer naar electro/hiphop gaat wat ik zelf wel vet vind.
Er zitten flink wat instrumentale stukken in de tracks met veel turntablism wat ik zelf echt super vet vind.
Ook aardig wat skits, maar niet storend.
4.5*