After Forever - Remagine (2005)

Label: Transmission

1. Enter (1:06)
  2. Come (5:02)
  3. Boundaries Are Open (3:44)
  4. Living Shields (4:11)
  5. Being Everyone (3:37)
  6. Attendance (3:27)
  7. Free of Doubt (4:40)
  8. Only Everything (6:33)
  9. Strong (3:38)
  10. Face Your Demons (4:57)

met Marco Hietala

11. No Control (3:17)
  12. Forever (5:10)
  13. Taste the Day * (2:54)
  14. Live and Learn * (4:16)
  15. Strong [Piano Version] * (3:40)
Deze album moet je hebben. Dit is nog beterder dan de vorige cd. Een absolute aanrader. Een trouwe fan.

Zeer degelijk After Forever album, een van de toppers in het genre. De diversiteit op het album is flink: van het poppy Being Everyone via de prachtige ballad Strong naar het harde No Control. Andere hoogtepunten zijn Face Your Demons (afgezien van de cheesy refrein lyrics) en het zware Attendance.

avatar van jurado
welk genre??

Ik vind dit een hele goede CD, ik hou eigenlijk niet zo van gothic muziek maar ik ben naar het concert geweest en dat was heel cool!! Deze cd heeft echt super mooie nummers!! Ik vind Face Your Demons vooral goed!!

grts Romantic Witch

Goede cd, heeft wat minpuntjes, de mannenstemmen vind ik soms iets teveel en dan blijf ik maar wachten op de hoge stem, maar al met al een zeer goed album met goede muziek. Face You Demons is een heerlijk nummer, ben het eens met aquilo:-) album een aanrader voor dit muziekgenre 4*

Mooi album
Het begin van Come vind ik echt heel mooi.
Deze cd vind ik ook iets beter dan hun vorige.
Ook mooie lyrics, al vind ik dat sommige wel erg op elkaar lijken.

avatar van Rinus
Prima CD weer van Floor Jansen en de haren. "Come" is echt een beuker, en voor de rest zit de met de songs ook wel weer snor. Hoogstande (gothic) metal dus van Nederlandse bodem. Ik heb de luxe special edition.

0,5
After Whatever en een Beuker? Onmogelijk!!!! Bespottelijk!!! Wil je de term Beuker niet meer gebruiken bij deze wuzzy muziek!

avatar van notsub
Leuke plaat, maar zeker niet schikkend of een hoogvlieger. Eigenlijk verbaast het me niet dat de band altijd in de schaduw stond en staat van Within Temptation; het speelt zich allemaal net een niveautje lager af.

Niveautje lager? Eerder een niveau hoger. Ik ben fan van beide bands, maar qua diversiteit wint After Forever het.
Ook qua zang: Sharon van WT heeft een mooie stem, maar Floor heeft een superstem, zij zingt echt nog wel een paar niveaus hoger, daar kunnen er maar heel weinig aan tippen.

avatar van Gothica
Recensie komt nog, voorlopige stem is een 3,5.

avatar van Gothica
Van een 3,5 naar een 5,0. Dit album is eentje die moet groeien, maar uiteindelijk echt doorbreekt. Van de 3 albums die ik van After Forever heb vind ik deze echt de beste. Remagine biedt van alles wat: Bombast, klassieke en rockachtige zang van Floor, een popachtig nummer, flinke grunts van Sander, prachtige ballad, een nummer met alleen grunt en mannenzang, een koor, progressie in de muziek en ga zo maar door. Voor iedereen zit er wel wat tussen en het album gaat niet vervelen, door de afwisseling van langzaam (Attandance), naar zeer snel (Free of Doubt). Elk nummer op deze cd is uniek en herkenbaar. De echte toppers op dit album naar mijn mening zijn: Being Everyone, Only Everything en natuurlijk Face Your Demons.