Hawkwind - Masters of the Universe (1977)

Label: United Artists

1. Master of the Universe (6:19)
  2. Brainstorm (10:44)
  3. Sonic Attack (2:59)
  4. Orgone Accumulator (10:00)
  5. It's So Easy (5:21)
  6. Lost Johnny (3:28)
avatar van Rinus
Tweede Hawkwind album dat ik kocht. Op vinyl en nog steeds in bezit.

0,5
Bloednerveus word ik van dat monotone gedreun waarmee de plaat (behalve het spacy intro) bol staat, met als dieptepunt het eindeloos voortdenderende Brainstorm.
Ik kocht deze plaat toen hij net uit was, en ik kan me nu onmogelijk nog voorstellen dat ik hem toen goed vond. En dat terwijl ik niet eens drugs gebruikte in die tijd (nog steeds niet trouwens), wat toch op zijn minst een voorwaarde is om deze rommel al die tijd uit te zitten.

Een half puntje voor het sterke intro, voor de rest snel vergeten. O ja, mooie hoes. Dat dan weer wel.