Hawkwind - Live Chronicles (1986)

Label: GWR

1. The Chronicle of the Black Sword (1:53)
  2. Song of the Swords (3:09)
  3. Dragons & Fables (3:10)
  4. Narration (0:46)
  5. The Sea King (4:07)
  6. Dead God's Homecoming (1:31)
  7. Angels of Death (4:43)
  8. Shade Gate (3:49)
  9. Rocky Paths (2:52)
  10. Elric the Enchanter, Part 1 (0:55)
  11. The Pulsing Cavern (2:15)
  12. Master of the Universe (4:01)
  13. Dragon Song (1:33)
  14. Dreaming City (4:30)
  15. Choose Your Masques (4:52)
  16. Fight Sequence (3:23)
  17. Assault & Battery (3:40)
  18. Sleep of a Thousand Tears (4:37)
  19. Zarozinia (4:17)
  20. Lords of Chaos / the Dark Lords (1:01)
  21. Wizards of Pan Tang (3:19)
  22. Moonglum (Friend Without a Cause) (4:41)
  23. Elric the Enchanter Part Two (2:27)
  24. Needle Gun (4:08)
  25. Conjuration of Magnu (1:52)
  26. Magnu (3:17)
  27. Dust of Time (2:30)
  28. The Final Fight (1:28)
  29. Horn of Fate (Destiny) (6:38)
avatar van i.Ron S.
Dit is wel een fantastisch hawkwind optreden van de jaren 80. Heel strak in vergelijking hoe ze in de jaren 70 klonken.
Dat is misschien ook het minpunt, het klink nogal "koud".
De teksten tussendoor die in de jaren 70 nog een andere dimensie gaven met de stem van Robert Calvert zijn hier ook niet echt interessant.
Maar het geeft wel goed hun muzikale vermogen weer.
Er zijn nogal wat verschillende uitgaven uitgebracht, wel allemaal onder dezelfde naam en de meeste met dezelfde cover, enkel de Amerikaanse versie heeft een andere cover, deze heeft ook 2 cd's.
De andere uitgaven verschillen wat van nummers(de ene heeft wat meer nummers dan de andere).

Kingsnake
Hier valt toch wel op wat een beest die Huw is op gitaar.
De solo's spetteren de speakers uit.

Dave Brock zingt ook fijn.

Het is een lange zit, maar het is het meer dan waard.

avatar van vliegspees
Ik ben niet zo'n fan van de jaren 80 Hawks. Iets teveel hardrock en te weinig space naar mijn zijn, vooral de drums vind ik altijd erg saai, doe mij Simon King maar. Toch is dit wel een goede plaat, misschien wel de beste 80ties hawkwind plaat. Omdat hij live is klinkt hij toch wel lekker organisch.