Townes Van Zandt - Absolutely Nothing (2002)

1 stem

Country / Folk
Label: Normal

1. Flying Shoes (3:53)
  2. Kathleen (2:33)
  3. Waiting 'Round to Die (2:34)
  4. To Live's to Fly (3:33)
  5. A Song For (2:45)
  6. Snowing on Raton (4:05)
  7. The Hole (4:44)
  8. Two Girls (3:39)
  9. Marie (4:42)
  10. Lungs (2:51)
  11. No Place to Fall (2:59)
  12. Thunderbird Wine (3:11)
  13. German Mustard (3:28)
  14. Where I Lead Me (3:07)
  15. Nothin' (3:07)
  16. Heavenly Houseboat (3:09)
  17. Willie Boy (1:53)
  18. Dirty Old Town (8:10)
avatar van Ducoz
Deze live release maakt mij toch wat nieuwsgierig doordat hier wat nummers van 'No Deeper Blue' op worden gespeeld, en die nummers duidelijk tot zijn beste ooit behoren.
De nummers zijn:
- A Song For
- The Hole
- Marie

Die 3 horen wat mij betreft aan de top in het toch al niet misselijke oeuvre van Townes.

Misschien dat ik de plaat eens tegen kom, dan meer hier over.

Hendrik68
Het zijn 3 prachtige songs inderdaad, maar behalve A Song For komen deze nummers live niet meer uit de verf. De nummers komen van No Deeper Blue. Een prachtig album. Maar op dat album werd wel duidelijk dat alleen zang en gitaar niet meer voldoende waren. Zijn stem was verrot. Dus was er muzikale ondersteuning nodig om het niveau hoog te houden. Op No Deeper Blue lukt dat wonderwel, maar live kon hij niet hetzelfde brengen met alleen zijn gitaar. Dat wil nog niet zeggen dat dit geen mooi album is geworden, zeker wel.Townes wist altijd weer die prachtige intieme sfeer neer te zetten en dat zou tot zijn dood zo blijven. Maar op dit album klinkt hij wel wat vermoeid bij vlagen. Niet dat hij levensmoe is hier, absoluut niet. Ik heb namelijk nog een latere live registratie van vlak voor zijn dood, waar hij opvallend vrolijk klonk "Live at McCabe's" . Die heeft daarom als live album uit de het laatste deel van zijn leven mijn voorkeur.

Aanstaande vrijdag is overigens de dag dat hij 70 jaar zou zijn geworden.

avatar van Joshua68
Fort Worth, 7 maart '44... Reden om vanavond weer eens naar Townes te luisteren!