Wire - Change Becomes Us (2013)

Label: Pink Flag

1. Doubles & Trebles (3:50)
  2. Keep Exhaling (1:39)
  3. Adore Your Island (2:45)
  4. Re-Invent Your Second Wheel (3:45)
  5. Stealth of a Stork (1:54)
  6. B/W Silence (4:40)
  7. Time Lock Fog (5:45)
  8. Magic Bullet (3:41)
  9. Eels Sang (2:15)
  10. Love Bends (4:01)
  11. As We Go (4:36)
  12. & Much Besides (6:12)
  13. Attractive Space (3:33)
avatar van Poles Apart
Dit kunnen we dus verwachten:

The tracks that make up the LP are based on songs which the band performed live back in 1979 and 1980.

Frontman Colin Newman has said: "Some of this material had only ever existed as quickly prepared sketches for one-off performance. However, subjected to the rigour of a Wire working process of both touring and studio, it evolved organically into what we think is a fascinating hybrid. Liberated from its historic roots, it simply took off!"

avatar van reptile71
"In het voorjaar van 2012 luisterden de leden van Wire een paar oude tapes af. De bedoeling was om te kijken of ze songs die 30 jaar geleden niet zijn afgemaakt een nieuwe kans moesten krijgen. We hebben het over 1979/1980, Gilbert, Lewis, Gotobed en Newman zaten in een creatieve overdrive en Wire als band stond op uiteenvallen. Dat spanningsveld leverde heel veel materiaal op. Veel is (in fragmenten) op "Document And Eyewitness" terechtgekomen maar verdient een beter lot dan dat rafelig charmante semi-live album.
Het idee is simpel: oude tracks reanimeren en opnieuw opnemen met de bezetting van nu (Gilbert is vervangen door Matthew Simms). Sinds "154" heeft Wire geen album meer gemaakt dat zo goed aansluit bij de vibe van de eerste drie standaard Wire albums (Pink Flag, Chairs Missing, 154). Niet alleen de songs klinken als klassiekers, ook de doelgerichte benadering is authentiek en toch
heel erg Wire anno 2013. Prog and unhinged punk rock zegt Colin Newman over sommige songs. Hier hebben we dertig jaar op gewacht."

Klinkt interessant.

avatar van clayhill
Oude liefde roest niet maar dit overtreft mijn stouste verwachtingen. Heerlijk, een nieuwe Wire !

avatar van Eveningguard
Zo dan, ze gaan er wel mee door!

avatar van Chameleon Day
reptile71 schreef:

Klinkt interessant.

Ben nu ook wel benieuwd. Toch maar een kans geven. Na IBTABA geloofde ik het wel met Wire.

avatar van Coen
Best band, wat mij betreft.

Zoveel energie in de muziek. Zoveel droommomenten, dan weer filmisch, fragmentarisch. Harmonieus en in soloprojecten ook industrial.

Wire brengt oud materiaal opnieuw uit. Kom er nu net pas achter dat ie uit is. (Hoe kan het...?) Wire 2013...en 1980. Waarvan ik een aantal nummers nu al zo oplepel. Zelfde tijd juni, 198, dat die ruwe versienummers overal mee gingen in mijn gedachten waar ik ook was. Klonk als een bootleg, maar de muziek had meer dan 'iets'. Het was veel meer dan dat. Hoeveel dat anno 2013 is ga ik beluisteren en...ik trek er lekker op uit deze zomer en Wire is weer mee in mijn hoofd en lijf. Net als in de zomer van 1981.

avatar van Coen
Prachtige plaat. (Her)ken alleen Re-Invent Your Second Wheel niet.

Hoe de ruige idd charmante platen Eyewitness een counterpart heeft anno 2013.

Wire is great without an end.

avatar van Eveningguard
Blijft fantastisch om te horen dat een band die zo oud is nog steeds muziek maakt en zo fris klinkt. Hulde voor Newman en zijn mannen! Verwacht nooit dat ze het niveau van Pink Flag halen, maar dit is gewoon erg toffe muziek dat prima bij het tijdsbeeld past.

avatar van Alicia
Wow (excusez le mot) ... wat is dit een heerlijke plaat! Onder een hoop stof vandaan geplukt en zie hoe deze krasse knarren glimmen, glanzen en swingen!