Barbra - ButterFly (1974)

Label: Columbia

1. Love in the Afternoon (4:08)
  2. Guava Jelly (3:17)
  3. Grandma's Hands (3:27)
  4. I Won't Last a Day Without You (4:19)
  5. Jubilation (3:55)
  6. Simple Man (3:03)
  7. Life on Mars (3:11)
  8. Since I Don't Have You (2:52)
  9. Crying Time (2:52)
  10. Let the Good Times Roll (4:54)
avatar van Marmelstein
In het algmeen wordt dit album als minder succesvol gezien als menig ander Streisand album. De pop invloed van Jon Peters zou niet werken voor de stem en stijl van Streisand.

Als je het album een kans geeft zul je merken dat er toch wel wat goede nummers op staan. Het is alleen voor de liefhebber.

Streisand zingt op dit album o.a. een cover van David Bowie's "Life on Mars". In een reactie op Streisand's versie zei Bowie dat hij het "Bloody awfull" vond/vindt.

avatar van FunkStar
Dit album pas geleden heel goedkoop op CD op de kop kunnen tikken. Ben er erg blij mee want dit album kom je zo snel niet meer tegen.

Op dit album laat Barbra wederom weer wat covers horen zoals Life On Mars van David Bowie, Grandma's Hands van Bill Withers en I Won't Last A Day Without You van The Carpenters.

avatar van Gert1980
Duidelijk geen Stoney End of Barbra Joan Streisand (Barbra's eerdere 70's contemporary pop albums).
Er staan wat leuke nummers op, maar ondanks dat ze dit album in een haast manisch verliefde bui maakte klinkt het allemaal wat kil en vlak.

avatar van ZAP!
Gelukkig, ik ben niet de enige die op zulke ideeën komt als het letterlijk voorstellen van een ButterFly...