Arch Enemy - Stigmata (1998)

Zweden
Label: Century Media

1. Beast of Man (3:36)
  2. Stigmata (2:12)
  3. Sinister Mephisto (5:46)
  4. Dark of the Sun (7:00)
  5. Let the Killing Begin (5:19)
  6. Black Earth (6:39)
  7. Tears of the Dead (5:56)
  8. Vox Stellarum (2:08)
  9. Bridge of Destiny (7:46)
  10. Hydra * (0:57)
  11. Diva Satanica * (3:44)
  12. Damnation's Way * (3:50)
  13. Diva Satanica [Live] * (4:05)
  14. Beast of Man [Live] * (3:38)
  15. Bass Intro / Tears of the Dead [Live] * (6:05)
  16. Bridge of Destiny [Live] * (5:42)
avatar van BarbarianLover
Vet album! Loodzwaar en beter dan de opvolger, die soms een beetje soft en kazig is.

Zoals altijd zijn het weer de Amott's die de muziek naar hoger niveau tillen met hun uitgesponnen instrumentale passages en voortreffelijke soli!

Voor gitaarliefhebbers echt smullen geblazen!

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Inderdaad een brute, keiharde maar tevens melodieuze death metal-plaat met een aantal ultravette songs, zoals Beast of Man en Black Earth. Vooral die laatste kent een supervette en allesverwoestende gitaarrif. De solo's zijn subliem en Johan Liva klinkt zo grauw en lelijk, dat het weer goed wordt. Toch wel jammer dat ze hem de band uitgegooid hebben, ondanks dat ik brul-chick Angela Gossow ook wel kan waarderen.

avatar van DeathMetalDemon
ongetwijfeld het beste album van Arch enemy, daarmee bedoel ik wel toen johann liva nog in de band zat;). brute riffs en solo's ook weer van de amott brothers.

avatar van Hardcoremaster
Vandaag gekocht en al 2 keer beluisterd...prima album van AE.

Zelfs zonder Angela is de cd bruut, geniet echt van deze cd..(logisch hij is net nieuw.
Ook de apparte gitaarstukkjes en drum zijn best super, hij ligt lekker in het gehoor.
Klasse cd!!

4,0*!!