The Atomic Bitchwax - 3 (2005)

Label: MeteorCity

1. The Destroyer (2:53)
  2. You Oughta Know (4:06)
  3. You Can't Win (4:18)
  4. Dark Chi (4:30)
  5. Maybe I'm a Leo (4:14)
  6. Force Filed (2:16)
  7. Going Guido (4:22)
  8. The Passenger (4:07)
  9. If I Had a Gun (4:08)
  10. Half as Much (3:55)
avatar van mathias
Aanrader! Lekker melodieuze rock met een heleboel invloeden, waarvan de markantste me Kyuss, QOTSA en Bad Religion lijken...

Zeker een lekker album. Voornamelijk melodieus maar het hangt toch wel zwaar tegen de stoner aan.

avatar van sdr
sdr
Favoriete album van TAB tot nu toe, ze rocken er opnieuw lekker op los. De cover van Maybe I'm A Leo is behoorlijk gedaan, alhoewel het wel erg op het origineel lijkt. Enigste mindere nummer vind ik zelf The Passenger, de zang lijkt wat bewerkt wat niet echt bij de muziek past, maar aan de andere kant maakt de riff van dat nummer meer dan goed.

Kingsnake
Geen slechte plaat van ze, maar absoluut niet hun beste.
Vanaf deze plaat heeft Kosnik Keith Ackerman en Finn Ryan als partners in crime.

Ryan is onbekender dan Mundell maar een klasse gitarist (kenners van de band Core wisten dat al).

De songs op deze plaat zijn iets radiovriendelijker en er staan minder jam-achtige songs op zoals op TAB I en TAB II.

Kosnik klust tegelijkertijd bij in Black Nasa, wat ik rond deze periode beter vind dat The Atomic Bitchwax.

Kingsnake
Bij nader inzien, zint deze plaat me steeds meer.
Waarschijnlijk door de hoge tempo's en harde riffs. Vanaf Destroyer zit het tempo er al lekker in en de gehele plaat door, knalt de muziek de speakers bijna letterlijk uit.

avatar van freakey
Doe mij maar TAB I & II, vind ik beiden toch een klasse beter dan deze derde cd

Ozric Spacefolk
Deze plaat van The Atomic Bitchwax ligt meer in het velengde van Chris Kosnik's andere bandje Black Nasa.

Zonder Ed Mundell op gitaar maar met Finn Ryan.
Er wordt minder gejamd, dat is ook aan de tracktijden te zien, maar de nummers rocken wel goed en lekker de pan uit.

Gewoon een lekkere seventies-achtige hardrock plaat, en de cover van Deep Purple mag er ook wezen.