LeAnn Rimes - I Need You (2001)

Pop / Country
Label: Curb

1. I Need You (3:48)
  2. Can't Fight the Moonlight (3:35)
  3. Written in the Stars (4:17)

met Elton John

4. You Are (3:43)
  5. Soon (3:53)
  6. But I Do Love You (3:20)
  7. One of These Days (4:38)
  8. Love Must Be Telling Me Something (3:42)
  9. I Believe in You (4:24)
  10. Together, Forever, Always (3:41)
  11. Can't Fight the Moonlight [Latino Mix] (3:36)
  12. Soon [Graham Stack Radio Edit] (4:37)
  13. I Need You [Dave Aude Radio Edit] (4:23)
avatar van Angelo
Na het (onverwachtse?) succes van ‘Can’t fight the moonlight’ moest er snel een album op de planken liggen en dat werd ‘I need you’ een album met outtakes, eerder opgenomen nummers die haar voorgaande albums niet wisten te halen. Oftewel: b-kantjes kwaliteit. Dat horen we dan ook terug in het materiaal dat op deze CD staat.

Behalve het -nog altijd leuke- ‘Can’t fight the moonlight’ (soundtrack single van de film Coyete Ugly) vinden we twee andere nummers die de moeite waard zijn en dat is de titeltrack ‘I need you’ (die in de US al in 2000 uitkwam en bij ons de tweede single werd in 2001) en het liedje ‘One of these days’.

Het liedje ‘But I do love you’ komt ook uit Coyote Ugly en is redelijk leuk maar niet echt bijzonder. Voor diezelfde soundtrack nam ze nog twee andere nummers op; ‘The right kind of wrong’ en ‘Please remember me’, ik had dit album een stuk leuker gevonden als ze die twee liedjes ook op dit album had gezet want die drie bonustracks (lees: slechte remixen van het origineel) zijn voor mij compleet overbodig en niet noodzakelijk. Daarom heb ik ook maar de Amerikaanse versie van dit album gekocht, die bevat alleen de eerste 10 nummers. Behalve de drie eerdergenoemde nummers die op dit album staan vind ik het andere materiaal wat slapjes en aan de matige kant.

Dit album gaf al aan dat LeAnn zich meer op de mainstream markt richtte in plaats van de welvertrouwde country. Voor die countrymuziek liefhebbers was het volgende album, ‘Twisted angel’ uit 2002 dan ook een grote teleurstelling. Sommige American country lovers waren zelfs geschokt door een aantal nummers die LeAnn niet langer profileerden als brave sweetheart maar als stoere pop/rock chick.