Kosheen - Resist (2001)

2. Hide U (4:12)
  3. Catch (3:23)
  4. Cover (3:49)
  5. Harder (4:17)
  6. (Slip and Slide) Suicide (3:35)
  7. Empty Skies (4:12)
  8. I Want It All (5:07)
  9. Resist (4:47)
  10. Hungry (5:26)
  11. Face in a Crowd (3:43)
  12. Pride (4:01)
  13. Cruelty (4:04)
  14. Let Go (4:20)
  15. Gone (3:40)
  16. Hide U [John Creamer & Stephane K Remix] * (3:34)
  17. Repeat to Fade * (4:37)
  18. Playing Games * (4:14)
24 BERICHTEN
avatar van rzasa
geplaatst: 14 maart 2004, 10:39 uur [permalink]
Deze hoes is veel mooier dan de versie die ik heb. In Nederland ben ik hem trouwens zo nooit tegengekomen. Gelukkig is de tracklist dezelfde, en moest ik huilen toen ik hun tweede hoorde. Live vond ik het ook om te huilen trouwens.

avatar van pjotr
geplaatst: 14 maart 2004, 10:54 uur [permalink]
Waar heb je ze live gezien dan?
Op Lowlands vond ik ze te gek namelijk....
Die tweede cd bevat toch dezelfde nummers maar dan zonder drum 'n bass-jasje?

avatar van rzasa
geplaatst: 14 maart 2004, 11:01 uur [permalink]
pjotr schreef:
Waar heb je ze live gezien dan?
Op Lowlands vond ik ze te gek namelijk....

Ik zag ze in 2001 in de Melkweg. Ze waren dronken, 'speelden' 5 nummers (het eerste nummer en het laatste nummer waren hetzelfde), en tussendoor draaiden ze nog wat plaatjes.

Die tweede cd bevat toch dezelfde nummers maar dan zonder drum 'n bass-jasje?

Inderdaad...teleurstellende plaat, dat Kokopelli.

geplaatst: 14 maart 2004, 11:36 uur [permalink]
rzasa schreef:

Inderdaad...teleurstellende plaat, dat Kokopelli.

Jep, flinke tegenvaller dat nieuwe album

Jim
geplaatst: 22 juni 2004, 17:29 uur [permalink]
geweldig nummer dit , 2e album is niet heel veel soeps , maar nu je het zegt , die staat hier niet bij ik zal hem ff toevoegen

geplaatst: 14 januari 2006, 01:04 uur [permalink]
Viva-dance heb ik ooit wel eens ergens gelezen. Meisjespop dus.....

Vond ik niet helemaal terecht. Het is gewoon prima pop met een dansbaar randje, ook leuk voor jongens
En Hide U is gewoon een perfecte popsong.

Ik heb overigens de andere hoes van dit album.

geplaatst: 14 januari 2006, 03:55 uur [permalink]
Ik vond hier niet veel aan. Allemaal een beetje te makkelijk ofzo, maar misschien deed ik ook wel te moeilijk in die tijd.

Heb Kosheen in 2001 op Lowlands gezien en dat vond ik wel erg leuk. Ik kan me herinneren dat ik naast de singles alleen Face in a Crowd nog een leuke track vond op dit plaatje.

Electro_
geplaatst: 10 mei 2006, 17:19 uur [permalink]
Hide U is wel een leuk nummer ja, maar eigenlijk vind ik opvolger Catch nog iets leuker. Staat erg laag geprijsd op Bol.com en ik twijfel nog of ik hem zal kopen. Nouja, misschien.

avatar van Castagnette
geplaatst: 1 juli 2007, 10:00 uur [permalink]
Heerlijk cdtje voor op de fiets, ik heb er ooit een schooljaar lang mee naar huis gefietst en ik ben na al die tijd deze cd nog niet zat. De tracks zijn mooi een geheel en lopen als vanzelf ookal lijken ze op voorhand iets zwaar. Empty Skies is mijn favoriet.

geplaatst: 20 juli 2008, 22:36 uur [permalink]
Mooie CD. Er staan eigelijk aleen maar sterke nummers op wat mij betreft. Mooie uniek klinkende stem van Sian Evans.
Kokopelli viel inderdaad erg tegen maar de laatse vind ik wel weer mooi alhoewel ook die dit niveau niet haalt.

geplaatst: 24 december 2008, 10:46 uur [permalink]
Uitermate slechte pop-drum&bass.
Voor velen is dit de kennismaking met d&b, maar laten we even serieus blijven. Dit is gewoon pop/house met een lichte d&b beat.

Ik heb geen probleem met een d&b-hitnotering (Brown Paper Bag, Inner City Life, Renegade Snares), maar sonmgs als Catch en Hide U kunnen toch amper d&b genoemd worden.

Afserveren, deze hap.

avatar van Mindshifter
geplaatst: 2 mei 2009, 15:00 uur [permalink]
Ja het klinkt allemaal wat makkelijk en gelikt, maar desondanks toch een sterk album!

avatar van suffeteun
geplaatst: 13 juli 2009, 19:02 uur [permalink]
Wel degelijk goed album en kan me echt niet vinden in het commentaar van Kingsnake.Dit is juist een voorbeeld hoe je drum and bass kan laten integreren in een popalbum.Ik vind het nog altijd een catchy plaat met als favoriet het geweldige Empty Skies.

geplaatst: 13 juli 2009, 19:29 uur [permalink]
Misschien ben ik te hard voor deze plaat?
Zal het nog eens luisteren na al die jaren.
Eens zien, of ik het al wat beter vind.

geplaatst: 14 juli 2009, 11:51 uur [permalink]
Ja, een 1 is inderdaad wel erg laag...

geplaatst: 14 juli 2009, 12:40 uur [permalink]
herman schreef:
Ja, een 1 is inderdaad wel erg laag...

Wellicht kan het een twee worden )

avatar van lykathea
geplaatst: 26 oktober 2009, 23:16 uur [permalink]
Ken niks van het D&B genre, en pretendeer ook totaal niet dat ik er iets vanaf weet. En of dit album er nou wel of niet toebehoort, het kan mij eigenlijk erg weinig schelen.

Waar ik normaliter al na één nummer klaar ben met dit "soort' muziek, weet Kosheen mij al vanaf de intro te interesseren, en laat mij gewoon niet meer los. - Het fantastische begin met Hide U en Catch wordt niet meer geëvenaard tegen het einde aan, en jammerlijk genoeg moet ik dus wel stellen dat het album steeds ietstjes minder wordt naarmate de nummers verstrijken, maar het blijft over het algemeen een zeer boeiend geheel.

En bovendien, het is ook nog eens voor herhaling vatbaar. Ja, zeker een lekkere plaat. - En wat een fantastische hoes trouwens. Zou haast denken dat het om een Agalloch plaat ging.

avatar van lykathea
geplaatst: 28 oktober 2009, 17:46 uur [permalink]
Verhoogd met nog een halfje. Na twee dagen haast non-stop Kosheen, staat dit album misschien zelfs nog steviger in z'n schoenen dan voorheen.

Vooral van die latere nummers, waar ik eerst nog van zei dat ze het niveau van Hide U en Catch niet halen, blijf ik toch ook erg genieten.

Hungry, Empty Skies, Pride, Cruelty.... allen heerlijke nummers.

avatar van pureshores
geplaatst: 2 april 2011, 20:58 uur [permalink]
Hungry is ook een single geweest maar deed hier (natuurlijk) weer niks. Een beetje hit and miss-dit album en gewoon zoals hierboven iemand zei-pop met dnb randjes en house. Hit and miss niet vanwege dat maar omdat sommige nummers gewoon snel weer vergeten zijn.

De Creamer and Stephane K Hide U mix die op dit album voor de UK werd toegevoegd vind ik persoonlijk prettiger dan het tammere origineel. En een pluim voor inderdaad het schitterende artwork van de singles en cd met die dieren (artcovers van Catch en Hide U van NL releases zijn foeilelijk)

ken de andere 2 albums niet

avatar van pureshores
geplaatst: 20 september 2013, 22:32 uur [permalink]
stem halfje omhoog omdat Hungry gewoon een ijzersterk nummer blijft.
Hide U is een pop dnb nummer dat iedereen kent en aangezien de dnb hits in nederland op 1 hand te tellen zijn gelijk een epische waarde krijgt toegekend, maar bij een Feel the love van Rudimental dan weer door de mand valt. Bovendien staat op Resist verder maar weinig "drum n bass"-eerder een hoop midtempo werk. De overige albums ken ik nu wel en die hoef je niet echt te gaan proberen want het is veel minder interessant

avatar van gigage
geplaatst: 11 januari 2014, 23:37 uur [permalink]
Alle onzekerheden en bijbehorende gevoelens van de vocaliste komen wel voorbij op dit sfeervolle album. Je zou bijna denken dat ze het zelf allemaal heeft meegemaakt (verlatingsangst?), zo oprecht wordt het eea gezongen. Daardoor spreekt het mij veel beter aan dan een doorsnee pop album. Leuke effectjes en wat drum n bass maken het plaatje compleet en valt het niet al te zwaar op de maag.
Plaatje duurt me ook net its te lang, maar ach, daar heb ik dan een knopje voor op de cd-speler. Highlight is voor mij de ballad I want it all (for myself).

avatar van matthijs
geplaatst: 24 december 2015, 11:35 uur [permalink]
Ik heb een iets andere tracklist (zoals op Spotify). Geweldig album! Afwisselend, mooie zang, tekst, melodieën.

geplaatst: 19 september 2016, 19:02 uur [permalink]
Voor mij gewoon een dikke 4,5 die met een beetje luisteren nog zelfs naar 5 kan gaan.

Dit album is letterlijk een baby want het zijn diepe songs met inhoud en het blijft overal verre van een 'wall of sound' of beoogde 4-2-the-floor effecten. Een beetje zoekwerk heeft me geleerd dat de zangeres dit in de nachtelijke uurtjes bij elkaar heeft geschreven toen de kleine sliep en die eenzamige en pure feel komt er ook verpletterend door > Sfeer, sfeer, sfeer, prachtige stem en precies de goede hoeveelheid muzikale ondersteuning. De hardste hits staan wel vooraan maar ook het verloop en de staart dragen de algehele stemming perfect door en ik vind dit dan ook een album dat als totaalalbum staat ipv dat we uilenbalgewijs de boel moeten ontleden qua sterkere en zwakkere songs. Meesterwerkje, 4,5.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 19 september 2016, 19:30 uur [permalink]
malheur Sian Evans is nu de singer-songwriter kant opgegaan sinds een jaar zie hier op Facebook

Geweldige albums van een geweldig collectief en deze zangeres was een gouden vonds voor de groep