Odd Nosdam - Burner (2005)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Anticon

1. Untitled One (3:18)
  2. Refreshing Beverage (4:21)
  3. Choke (0:31)
  4. Small Mr. Man Pants (6:01)

met Örvar Smárason

5. Untitled Two (8:29)
  6. 11th Ave Freakout Pt. 1 (2:31)
  7. 11th Ave Freakout Pt. 2 (4:06)

met Mike Patton

8. Clouded (2:26)
  9. Untitled Three (6:01)

met Jessica Bailiff

10. Gun (0:44)
  11. Upsetter (3:42)
  12. Flying Saucer Attack (8:47)
avatar van BoordAppel
Best wel... raar. Het lijkt een beetje op cLOUDDEAD maar gaat toch wat verder. Ook absoluut geen pure hiphop dit maar het is niet echt in een bepaald genre te vangen. Af en toe een hiphopbeat, soms wat soundscapes, wat noise en daaroverheen flarden van radioprogramma's, straattafeleren en weet ik wat nog meer. Het heeft om de een of andere reden wel een lekker dromerig sfeertje. Vooral dat nummer met Jessica Bailiff is lief.

avatar van John Doe
Mee eens. Lekkere muziek. Niet erg hoogvliegend, maar constant aangenaam, warm en dromerig inderdaad. Het is elke keer weer gaaf productiewerk bij Odd en dat maakt het mede zo de moeite waard.