jtsterkenburg schreef:
Er zijn natuurlijk ook andere dingen, zoals het terugkerende thema met snarenspel (kan even niet het juiste instrument bedenken). Dit lijkt zo uit een score van Gustavo Santaolalla te komen, goede kans dat de twee elkaar al kenden, aangezien ze later samen een soundtrack hebben gemaakt. Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, want de score van 21 grams vind ik ook heel mooi.
Toen ik de film de eerste keer zag hoorde ik al overduidelijk invloeden van Santaolalla's Igazu. Was overduidelijk als temp score gebruikt, dat bevestigt de componist zelf ook (ken hem persoonlijk). De twee kenden elkaar toen nog lang niet. Söderqvist was in eerste instantie alleen gezet op Things We Lost In The Fire. Het nadeel van Hollywood producties is dat die studiobonzen, als ze dan iets niet goed vinden aan de score (wat ik vermoed), ze dan ook geneigd zijn om maar een 2e componist erbij te halen. Of om de boel wat op te veizelen (Santaolalla'deed enkel de thema's) of gewoon omdat men interessant leek. Het zou ook echter kunnen zijn dat de Bier hier voor koos. Meer weet ik hier niet echt van. Kan ook best gevoelig liggen.
Elkser for Digt is een heel ander soort film qua muziek; deze werkt op songs.