UNKLE - Never, Never, Land (2003)

Label: Mo' Wax

1. Back and Forth (0:54)
  2. Eye for an Eye (5:45)
  3. In a State (6:59)

met Graham Gouldman

4. Safe in Mind (Please Get This Gun from Out from My Face) (6:21)

met Josh Homme

5. I Need Something Stronger (4:08)

met Brian Eno en Jarvis Cocker

6. What Are You to Me? (6:52)
  7. Panic Attack (5:13)

10. Glow (4:18)

met Joel Cadbury

11. Inside (7:22)

met Grant Nicholas

12. Eye for an Eye Backwards [Joshua Homme and Alain Johannes Remix] (6:23)
  13. Safe in Mind [Please Take This Gun from Out My Face) (Chris Goss Remix] (4:45)
  14. Blackout * (6:51)
  15. Tracier * (2:09)
  16. Panic Attack [Ape Sounds Remix] * (6:08)
  17. Reign [Anagram Remix] * (9:44)

met Ian Brown

18. In a State [DFA Remix] * (11:59)

met Jarvis Cocker

19. Invasion [Medway Vs Eva: Coast to Coast Remix] * (8:41)

met Robert Del Naja

20. Have You Passed Through This Night Before (Eye for an Eye Unkle Variation) * (9:35)
  21. Glow [Hybrid Remix] * (7:58)
  22. In a State [Sasha Remix] * (11:04)

met Jarvis Cocker

totale tijdsduur: 1:09:47 (2:23:56)
Geniaal album. Het was lang wachten...De clip van Eye for an eye is ongelofelijk mooi. een visueel juweeltje.

hmm, die sample van eye for an eye wordt ook al gebruikt in 'explosions in the sky - have you passed through this night?', n'est-ce-pas? anyhoo, een erg sterk album dit, al vind ik de vorige misschien toch beter. maar ik heb deze pas een keer of twee gehoord, dus voor een definitief oordeel is het te vroeg. vooralsnog 4 sterren.

het artwork is hier trouwens wel heeeeeel erg gaaf.

Hoogtepunt van het album is voor mij Reign met de machtige stem van Ian Brown..

avatar van VanDeGriend
Waarom maar zo weinig reacties op zo'n strak album. Zou toch op zijn minst fans van Massive Attack ( de laatste twee cd's dan) iets moeten doen ?

Fantastisch album. Half sterretje hoger

Maar mij heeft het zeker iets gedaan hoor.

Ah...gelukkig nog een kenner

Jaja. Geweldige muziek. Erg jammer dat deze niet zo succesvol was als de vorige.

tondeman
Bloompje schreef:

ja, ook ik vind beide platen niet voor elkaar onder doen.

p.s. weet iemand of er al iets bekend is over een eventuele opvolger van dit album?

avatar van VanDeGriend
Nee al is er wel recent een dubbel cd uitgebracht onder de naam " Edit Music for A Film". Bepaald de moeite.

avatar van ChrisX
VanDeGriend schreef:

Dat is niet zo zeer een UNKLE release als wel een UNKLEsounds uitgave. Zijn er meerdere van en sommige zijn erg leuk (Do Androids Dream Of Electric Beats bijv.) maar sommige zijn me net iets te weird (er is er eentje die een scratch-versie is van het eerste UNKLE album).

ChrisX schreef:

er is er eentje die een scratch-versie is van het eerste UNKLE album.

Thanks voor info. Niet om aan te horen idd.Neem tenminste aan dat je doelt op cd twee van die Unkle vs Unkle WIII uitgave?

tondeman
''edit music for a film'' die zal ik eens gauw gaan checken, thx.

avatar van ChrisX
VanDeGriend schreef:

Yep, dat is hem... Uit die hele serie is die Androids 3cd box duidelijk het meest interessant. Word overigens tijd dat ik ze toch eens een keer echt goed beluister want daar is het sinds deze zomer nog niet echt van gekomen toen ik hem gekocht heb in de VS.

dit album is in mijn hart gesleten. alle nummers zijn zo divers en werelds tegelijk. eye for an eye geeft me kriebels en kracht en het album heeft een dromerige kwaliteit die me doet zinderen elke keer dat ik het weer luister. er kleeft ook iets nostalgisch en melancholisch aan. yeah. het is een topper. in mijn top tien ermee!

Jornaquin
Nog een tip; Dj Shadow & James Lavelle(UNKLE) & The Scratch Perverts - Breezeblock

Goed vervolg op Psyenche Fiction

_2M
Nogal ondergewaardeerde CD naar mijn mening. Diverse, gevoelige, sfeervolle en gedetailleerde nummers. Alleen het intro al, die stem gaat door merg en been. In a State, I Need Something Stronger, What Are You to Me, Reign en zeker Glow zijn nummers van grote klasse. De toevoeger is trouwens vergeten om 'Awake The Unkind' bij de tracklist te zetten.

Net geen 4,5*

avatar van TJN
TJN
Ik heb deze plaat echt grijsgedraaid, stond zeker een jaar op nummer 1 van mijn lijst. Eén van de beste albums in die periode. Het is eigenlijk een compliment voor de plaat dat ie het grote publiek niet bereikt heeft, en één voor al die gene die hem wel weet te waarderen.

avatar van Glorious
Dit album vind ik een stuk beter dan zijn voorganger. Dit is wat dromeriger en er zijn wat meer synthesisers. Ja, dit is echt een goed album! Toppie.

Erg leuk, gevarieerd album.
In A State, What Are You To Me en Reign zijn mijn favorieten hier.

Dit is weer zo'n cd waarvan ik denk "waarom heb ik die in godsnaam niet eerder geprobeerd". Unkle was zo'n band die al jaren in mn achterhoofd zweefde om eens uit te proberen, blij dat ik het nu dan eindelijk gedaan heb.

avatar van Shelter
freakyy schreef:

Ik vind Psyence Fiction beter...probeer die ook eens dan

avatar van Shinobi
Wederom een heerlijk album van Unkle. Weet alleen niet zeker of ik deze beter of minder vind dan zijn voorganger.

Alsnog 4,0 sterren.

avatar van Helicon
Ik had deze al een hele tijd geleden gekocht, echter hij was nog nooit ECHT geland. (hetgeen vooral te wijten was aan oppervlakkig luisteren)

Maar Mozes, wat een fijn fijn triphop album is dit zeg!! Er staat werkelijk geen slap nummer op.

avatar van TJN
TJN
Na bijna 10 jaar blijft deze plaat voor mij nog steeds groeien... dus moet ie gewoon in mijn toplijst. Buitengewoon fantastisch album.

Heb al die tijd moeite gehad met track 4, Safe In Mind met Josh Homme.. tijd doet toch wat wonderen veroorzaken.. uitslag.. overheen gegroeid.. iedereen kan weer slapen.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Het tricky -achtige Panic Attack heeft de sample van Joy Division - She lost Control, goed album dit beter vind ik als de voorganger.

avatar van Hanszel
Oh, van mij ook nog geen reactie. Wel een score (van 4,5) maar nadat ik 'm vanmiddag al fietsend van begin tot eind helemaal kon luisteren en niet één keer de neiging had te skippen dacht ik: meesterwerk! Dus vanaf nu 5* van mij.

Heel divers, dit. Echt een luister-trip. Ik zet 'm nóg een keer op

avatar van Psychonaut78
Toen dit album uitkwam werd ik bij het beluisteren gelijk helemaal gegrepen. Eye for An Eye, wat een track/trip is en blijft dat zeg! En een van mijn favorieten als ik in de auto door de stad rij is I Need Something Stronger. Dat is voor mij de perfecte soundtrack als alle drukte in de stad aan mij voorbij trekt. Ook eeen ijzersterk nummer is Panic Attack. En Glow is ook een pareltje. Er staat geen slecht nummer op dit album hoewel ik Safe in Mind nog wel eens wil skippen.
?????

Heerlijk album, makkelijk een 4,5.
Prachtig organisch en elektronisch tegelijk.
Persoonlijk vind ik de lome beat van invasion echt weergaloos