Colin Stetson - New History Warfare Vol. 3: To See More Light (2013)

Neoklassiek / Jazz
Label: Constellation

1. And in Truth (1:34)

2. Hunted (5:51)
  3. High Above a Grey Green Sea (4:25)
  4. In Mirrors (1:26)
  5. Brute (2:55)

met Justin Vernon

6. Among the Sef (Righteous II) (4:36)
  7. Who the Waves Are Roaring For (Hunted II) (4:07)

met Justin Vernon

8. To See More Light (15:08)
  9. What Are They Doing in Heaven Today? (3:36)

met Justin Vernon

10. This Bed of Shattered Bone (2:09)
  11. Part of Me Apart from You (5:51)
UnknownPleasure
heeeel erg benieuwd.

avatar van king_pin
Zal het een herhalingsoefening worden? Vol. 2 was geweldig dus ik zou het niet eens erg vinden.

tuktak
Track 1, 5, 7 en 9 zijn met Justin Vernon (Bon Iver) en de productie is gedaan door Ben Frost. Geen verkeerde samenstelling natuurlijk. Het album klinkt zeker niet als een herhalingsoefening, de tracks zijn iets meer uitgekristalliseerd tov deel 2, wat minder abstract, wat ik een goede keuze vind. Maar het is natuurlijk niet dat Stetson plots solo piano speelt. Of ook dit laatste deel van de triologie boeit hangt vooral af van hoe verzadigd je bent van het specifieke Stetsongeluid.

avatar van Tha)Sven
Gaat in ieder geval geen plaat worden die binnen 1 week volledig is bezonken

avatar van Mattson
De combinatie met Justin Vernon is toch wel bedenkelijk. Ik heb absoluut niets tegen de man, maar zijn bijdragen zijn echt niet gepast en halen de sfeer een beetje weg. De combo met Shara Worden op het vorige album was in mijn ogen veel sterker.

Poa
Nummer 1 t/m 6 is wat mij betreft het beste wat Stetson tot nu toe gedaan heeft. Zo rauw en bruut soms ?